اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

همه مواد اولیه تولید پوشک ترخیص شد/کاهش 20 درصدی مصرف

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت با بیان اینکه همه مواد اولیه تولید پوشک از گمرکات ترخیص و در چرخه تولید قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار پوشک وجود ندارد.

همه مواد اولیه تولید پوشک ترخیص شد/کاهش 20 درصدی مصرف

افسانه محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در کشور برای تولید انواع پوشک حدود 518 هزار تن ظرفیت نصب‌شده وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی سال جاری از قبیل افزایش نرخ ارز و در پی آن افزایش قیمت تمام‌شده کالاها و کاهش قدرت خرید مردم، به طور کلی مصرف پوشک کشور با کاهش 20 درصدی مواجه شده است. بنابراین، تولیدکنندگان علاوه بر تأمین نیاز بازار، قادر به صادرات محصولات خود نیز بوده‌اند.

وی افزود؛ با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید، حمایت‌های تعرفه‌ای مناسبی از تولید پوشک صورت گرفته و حقوق ورودی 32 درصدی برای واردات پوشک تعیین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجزاء عمده‌ای از مواد اولیه زنجیره تولید پوشک از طریق واردات تأمین می‌شود، اقداماتی در راستای تولید داخلی بخشی از مواد اولیه این صنعت صورت گرفته که به‌زودی به ثمر خواهد رسید.

محرابی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی کشور و وجود برخی محدودیت‌ها و نوسانات ارزی برای واردات مواد اولیه، تولیدکنندگان با مشکلاتی روبرو هستند و وزارت صنعت نیز تلاش خود را برای تأمین به ‌موقع و مناسب مواد اولیه کارخانه‌ها به کار گرفته است. 

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسه اخیر با حضور وزیر صنعت و برخی تولیدکنندگان پوشک، تصمیماتی اتخاذ شد و طبق هماهنگی‌ صورت گرفته با گمرک، همه مواد اولیه مربوطه موجود در گمرکات ترخیص و در چرخه تولید قرار گرفته است.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار پوشک وجود ندارد، افزود: طبق هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی، برای تأمین ارز سایر مواد اولیه مورد نیاز وارداتی از محل ارز حاصل از صادرات و یا تهاتر، اقدام لازم در دست انجام است.

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «گرانی قیمت پوشک برای چیست؟»، «با سیر صعودی قیمت پوشک نوزاد چه باید کرد؟» و «افزایش شدید قیمت پوشک در سایه بی‌توجهی مسئولین» خواستار مدیریت بازار پوشک و کنترل قیمت‌ها شده بودند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول