اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس میراث فرهنگی اردکان؛ تا حکم دادستانی پیش می‌رویم

رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان حراست از میراث فرهنگی را ضروری دانست و گفت: شکایت اولیه در خصوص تخریب خانه تاریخی مرحوم فلاحی این شهرستان انجام شده و تا گرفتن حکم دادستانی پیش می‌رویم.

رئیس میراث فرهنگی اردکان؛ تا حکم دادستانی پیش می‌رویم

محسن میرجانی در خصوص تخریب بخشی از خانه تاریخی فلاحی اردکان، در گفت و گو با خبرنگار فارس از اردکان، اظهار کرد: این بنای تاریخی متعلق به دوره صفوی بوده و متأسفانه بدون هیچ گونه هماهنگی و مکاتبه اداری با میراث فرهنگی تخریب شده است.

وی افزود: خانه تاریخی فلاحی در کنار حسینیه کوشک‌نو اردکان واقع شده و به منظور ساخت مجموعه سرویس بهداشتی با حضور ادوات و ماشین‌های مکانیزه شهرداری اتاقکی به مساحت 36 متر مربع و بخشی از آشپزخانه و طویله‌ این بنای تاریخی تخریب شده است.

رئیس میراث فرهنگی اردکان تخریب در این محدوده را مغایر با قوانین و مقررات بافت های تاریخی کشور و یک نوع دهن کجی به ارزش های میراث فرهنگی دانست و گفت: در این خصوص هیچ گونه تأییدی از میراث فرهنگی اردکان ارائه نشده و از همان دقایق ابتدایی وقوع رخداد با حضور یگان حفاظت میراث فعالیت تخریب تعطیل و در حال انجام اقدامات قانونی هستیم.

وی با بیان این‌که این بافت تاریخی از دوره آل مظفر تا مغول شکل گرفته و هیچ گاه راکد نبوده است، گفت: پویایی آن باید با رعات موازین و نگاه مثبت و همچنین تبعیت از مقررات حوزه میراث فرهنگی در بحث بازسازی و نوسازی انجام شود.

میرجانی خاطرنشان کرد: شکایت اولیه در این خصوص تنظیم شده و تا  اخذ حکم دادستانی پیش خواهیم رفت.

مصطفی‌ پوردهقان‌ شهردار اردکان نیز در خصوص تخریب بنای تاریخی در شهرستان اردکان، با بیان این‌که تخریب صورت گرفته، در حدی نبوده که خانه‌ای تخریب شود، اظهار کرد: اهالی محله زیرده‌ اردکان، بدون هماهنگی ناظر طرح از راننده بیل گودبرداری خواسته‌اند که بخشی از دیوار به جای مانده از طرح توسعه حسینیه کوشک‌نو را  تخریب کند، که بلافاصه با هماهنگی ماموران شهرداری جلو این اقدام گرفته شده است.

وی با بیان این‌که شهرداری اردکان در مواقع لازم هماهنگی قانونی در مورد فعالیت‌های عمرانی را با میراث فرهنگی انجام می‌دهد، افزود: طرح توسعه و نقشه سرویس بهداشتی مسجد زیر ده اردکان در محدوده بافت تاریخی از سه سال پیش تاکنون با هماهنگی اداره میراث فرهنگی در دستور کار شهرداری قرار و در حال اجراست.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول