اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

فرودگاه دبی برای پرداخت بدهی کولرهای خود را به فروش گذاشت

مقامات امارت دبی تصمیم گرفته اند تا برای تامین نقدینگی مورد نیاز فرودگاه دبی کولرهای آن را به فروش بگذارد.

فرودگاه دبی برای پرداخت بدهی کولرهای خود را به فروش گذاشت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، مقامات امارت دبی در امارات تصمیم گرفته‌اند تا برای تامین منابع مالی مورد نیاز فرودگاه این امارت کولرهای آن را بفروشند.

دولت دبی در این راستا بانک استاندارد چارترد انگلیس را به عنوان مشاور این فروش استخدام کرده و منابع آگاه می‌گویند ارزش سیستم تهویه فرودگاه دبی 750 میلیون دلار برآورد شده است.

منابع آگاه می‌گویند: مذاکرات در این زمینه در مراحل ابتدایی قرار داشته و هنوز تضمینی وجود ندارد که این معامله انجام شود. نه بانک استاندارد چارترد و نه روابط عمومی دولت دبی فعلا در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند. در صورتی که اماراتی‌ها بتوانند سیستم تهویه فرودگاه دبی را بفروشند، می‌توانند بخشی از نیاز این فرودگاه به منابع مالی را تامین کنند. 

همانند دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، امارات هم در تلاش است تا هر طور که شده با تبعات شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت در بازار جهانی که رشد اقتصادی آن را منفی کرده مقابله کند. امارات همچنین طی ماه‌های گذشته به سمت عرضه اوراق دولتی روی آورده است. 

بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس برای تامین نیازهای مالی خود به سمت فروش سهام شرکت‌های نفتی دولتی رفته‌اند؛ به عنوان مثال عربستان قصد دارد سهام آرامکو در بخش اجرای خطوط لوله در این کشور را بفروشد.

با توجه به آنکه امارات ثروت نفتی همسایگان خود را ندارد و اقتصاد این کشور بر مبنای تجارت و گردشگری بنا نهاده شده، به نظر می‌رسد دبی برای تامین مالی خود به سمت بخش‌های دیگر اقتصادی نظیر مسافرت، لجستیک و املاک روی بیاورد.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درآمد اماراتی‌ها نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول