اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ممانعت از ورود افراد فاقد سمت در پرونده‌های قضایی به محاکم

رئیس کل دادگستری استان فارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کارکنان و مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و از ممانعت ورود افراد فاقد سمت در پرونده‌های قضایی به محاکم خبر داد.

ممانعت از ورود افراد فاقد سمت در پرونده‌های قضایی  به محاکم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی با اشاره به مصوبه کمیته پدافند غیرعامل دادگستری فارس در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به افزایش روزافزون آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت: از ورود افراد فاقد سمت در پرونده ها به محاکم قضایی ممانعت به عمل می آید.

وی در ادامه افزود: به منظور به حداقل رساندن حضور فیزیکی ارباب رجوع و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم است مراجعان و وکلا برای پیگیری روند رسیدگی پرونده های قضایی از طریق سامانه الکترونیک قضایی و ارسال لایحه، درخواست، دادخواست و اطلاع از نتیجه آراء از طریق سامانه های الکترونیکی cms  و ثنا و ارائه لایحه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام نمایند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز به‌ویژه ماسک در مجموعه قضایی استان خبر داد و گفت: ورودی اماکن دادگستری ها به مایع ضدعفونی کننده دست از جمله الکل تجهیز شده است و به منظور مصونیت هر چه بیشتر در برابر بیماری کرونا لازم است کارکنان و مراجعان به مجتمع های قضایی تا حد امکان از ماسک سه لایه و استاندارد استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر توجه ویژه به مددجویان زندان ها و قرنطینه زندانیانی که پس از اتمام مرخصی به زندان باز می گردند تأکید کرد و گفت: تمامی پروتکل های بهداشتی در محیط زندان رعایت می شود و به همین منظور علیرغم قرنطینه زندانیانی که پس از اتمام مرخصی به زندان باز می گردند به صورت دوره ای از تمام زندانیان تست گرفته می شود و به منظور عدم انتقال زندانیان به محاکم قضایی و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص سیستم ویدئو کنفرانس برای اخذ اظهارات زندانیان راه اندازی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بر تعامل و همراهی دادگستری استان فارس با مجموعه دستگاه های عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد و بیان داشت: با متخلفین و اشخاصی که پروتکل های بهداشتی را نادیده  گرفته و رعایت نمی کنند در چارچوب قوانین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول