اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر انگلیس، ترامپ را «رئیس جمهور سابق» خواند

نخست وزیر انگلیس در جلسه پارلمان این کشور دونالد ترامپ را «رئیس جمهور سابق» و رقیب دموکراتش را «رئیس جمهور منتخب» نامید.

نخست وزیر انگلیس، ترامپ را «رئیس جمهور سابق» خواند

به گزارش گروه مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را «رئیس جمهور سابق» نامید.

در جلسه مجلس عوام پارلمان انگلیس یکی از نمایندگان از جانسون پرسید، آیا او برای ترامپ که از پذیرش شکست در انتخابات سر باز زده است و مایه ‌شرمساری برای خود و خطری برای دموکراسی است، توصیه‌ای دارد؟

جانسون در پاسخ گفت: «من رابطه خوبی با رئیس جمهور سابق [آمریکا] داشته و دارم. این وظیفه نخست وزیر [انگلیس] است که رابطه خوبی با کاخ سفید داشته باشد».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «اما مفتخرم که حوزه‌های زیادی برای همکاری با [جو] بایدن که در راه [کاخ سفید] است و دولت او وجود دارد. به طور اخص بسیار هیجان انگیز بود که با رئیس جمهور منتخب بایدن درباره کاهش جهانی کربن صحبت کردم».

جانسون سه‌شنبه شب در پیامی در توییتر نوشت: «من با جو بایدن صحبت کردم و به وی درباره انتخابش تبریک گفتم. من مشتاقانه منتظر تقویت همکاری میان دو کشور و کار با وی درباره اولویت‌های مشترکمان هستیم (که این اولویت‌ها عبارت ) از مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تا پیشبرد دموکراسی و ایجاد بازگشتی بهتر می‌باشد».

پس از شمارش بخش عمده آرای انتخابات امسال آمریکا، رسانه‌های مختلف این کشور شامل «آسوشیتدپرس»، «سی‌اِن‌اِن» و حتی «فاکس نیوز» جمهوری‌خواه، بایدن و «کاملا هریس» را به عنوان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور منتخب، برنده انتخابات ریاست جمهوری و دونالد ترامپ و «مایک پنس» معاونش را بازنده آن خواندند.

به دنبال این تحولات، بایدن و هریس با ایراد یک سخنرانی رسما خودشان را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواندند اما ترامپ ضمن نپذیرفتن شکست، از رجوع خود به دادگاه برای متوقف کردن آنچه «تقلب بزرگ در انتخابات» خوانده است، خبر داد.

جانسون در حالی ترامپ، متحد راستگرای خود را رئیس جمهور سابق نامید که او حتی در صورت شکست در انتخابات، مطابق قانون تا ۲۰ ژانویه سال آینده میلادی (یکم بهمن امسال) در کاخ سفید خواهد ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول