اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ریشه بسیاری از تخلفات تعزیراتی از مبداء است/تشکیل 445 پرونده تعزیراتی طی آّبان‌ماه در کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: بسیاری از تخلفات از مبداء یعنی واردکنندگان، توزیع‌کنندگان عمده، بنکداران و عمده‌فروشان شروع می‌شود.

ریشه بسیاری از تخلفات تعزیراتی از مبداء است/تشکیل 445 پرونده تعزیراتی طی آّبان‌ماه در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ارسلان میری عصر امروز در کمیسیون تعزیرات حکومتی اظهار داشت: در 9 شهرستان استان اداره داریم و در زمینه نیروهای انسانی دارای محدودیت هستیم همچنین در خصوص امکانات خودرویی و لجستیکی با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد: از اول تا 15 آبان سال جاری 3 هزار  و200 واحد در شهر کرمان بازرسی شده که 445 پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها  24 میلیارد و 240 میلیون ریال است.

وی بیان کرد: بسیاری از تخلفات از مبداء یعنی واردکنندگان،  توزیع‌کنندگان عمده، بنکداران و عمده‌فروشان شروع می‌شود.

میری بیان داشت: ما برچسب قیمت را به عنوان اساس بسیاری از تخلفات می‌شناسیم و بر اساس قانون در سال جاری  ۹۶ هزار تومان برای این تخلف جریمه در نظر گرفته است.

وی افزود: عدم ارائه فاکتور خرید جریمه آن زیر ۸۰ هزار تومان است و به همین دلیل بازدارندگی ندارد و باید قانونگذاران در این زمینه تجدیدنظری داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: ما در مرکز استان یک گشت با یک خودرو داریم و بعضی مواقع در برخی از شهرستان‌ها فاقد خودرو هستیم.

حجت‌الله پاداش مسئول هماهنگی سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: یک تفاهم‌نامه بین سپاه استان و اداره‌های کل صمت شمال و جنوب امضا شده که در هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه برای تنظیم بازار ۲۰۰ نیروی بسیجی را در شمال و جنوب استان در اختیار ادارات صمت قرار دهیم و با کارت بازرسی و آموزشی که می‌بینند به عنوان ناظران اداره صمت در بازار با متخلفان برخورد کنند.

تشکیل 94 پرونده تخلفات تعزیراتی در اتاق اصناف

 یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان  اظهار داشت: بازرسی‌هایی که بازرسان اتاق اصناف از اول تا ۱۵ آبان‌ماه سال جاری انجام دادند، ۳ هزار و ۵۹۸ مورد بوده که ۹۴ مورد پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها  ۳ میلیارد ریال است.

وی گفت: از ۹۴ پرونده تشکیل شده ۲۳ مورد مربوط به گران‌فروشی، ۵۶ مورد عدم درج قیمت،  ۷ مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم ارائه صورت‌حساب بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول