اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار باید 20 درصد منابع بانک‌ها به ساخت مسکن پرداخت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از 20 درصد منابع داخلی بانک‌ها در قالب ارائه تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن، پیش از اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد، مصوبه شورای پول و اعتبار است و این امر نشان‌دهنده تناسب این طرح با مصوبات بانکی است.

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار باید 20 درصد منابع بانک‌ها به ساخت مسکن پرداخت شود

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ در مورد بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن در صحن مجلس، گفت: طرح 2 فوریتی جهش تولید و تامین مسکن روز یکشنبه هفته آینده مورخ 25 آبان‌ماه سال جاری در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره اینکه طرح جهش تولید مسکن از اقدامات موثر کمیسیون عمران مجلس است، گفت: ساماندهی بازار مسکن هدف اصلی طرح جهش تولید است که با سرفصل‌هایی نظیر تامین مالی از محل‌های مختلف مانند منابع داخلی بانک‌ها، حمایت از انبوه‌سازان، صنعتی‌سازی مسکن و بازتوزیع عادلانه واحدهای مسکونی در نشست علنی مجلس ارائه خواهد شد.

*هدایت 20 درصد از منابع داخلی بانک‌ها به ساخت مسکن مصوبه شورای پول و اعتبار است

وی با اشاره به اینکه اختیارات وزیر راه برای حل مشکل مسکن در این طرح بیش از گذشته شده است، گفت: چهارچوب اصلی طرح در کمیسیون تایید شد و این طرح با به همراه پیشنهادات نماینده‌ها در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

یوسفی، با اشاره به یکی از بندهای تامین مالی طرح جهش تولید پیرامون استفاده از منابع داخلی بانک‌ها اظهار داشت: استفاده از 20 درصد منابع داخلی بانک‌ها در قالب ارائه تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن، پیش از اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد، مصوبه شورای پول و اعتبار است و همین امر نشان‌دهنده تناسب این طرح با مصوبات بانکی است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این نکته که هدایت منابع داخلی بانک‌ها در قالب تسهیلات ساخت مسکن نمی‌تواند زمینه تورم را فراهم کند، گفت: تسهیلات مسکن به صورت پلکانی و نسبت به پیشرفت مراحل ساخت اعطا می‌شود و بنا نیست تسهیلات در نظر گرفته شده به یکباره اعطا شود. بنابراین این طرح فشار منفی برای  اقتصاد کشور ندارد.

*نرخ مصالح در طرح جهش تولید مسکن باید 2 نرخی شود

یوسفی با اشاره به اینکه دولت باید برای ساخت مسکن پای کار باشد، گفت: یکی از پیشنهادات بنده برای تکمیل طرح جهش تولید و تامین مسکن مسئله حذف بحث دو نرخی شدن مصالح است که زمینه ایجاد رانت را فراهم کرده و باید از طرح حذف شود.

این نماینده مجلس، در توضیح سایر پیشنهادات برای اصلاح طرح گفت: استفاده از رسوب منابع بانکی نیز می‌تواند برای تامین مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن مدنظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول