اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

به‌روزرسانی پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی رشت/کمک‌های مالی به تیم‌های سپیدرود و داماش شفاف‌سازی شود

در جلسه علنی شورای شهر رشت پیرامون به‌روزرسانی پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت به‌منظور پیشگیری و مقابله با آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر تأکید شد.

به‌روزرسانی پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی رشت/کمک‌های مالی به تیم‌های  سپیدرود و داماش شفاف‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به‌روز ۲۴ آبان مصادف با روز کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: متأسفانه این روزها به‌واسطه وجود فضای مجازی تمایلات اندکی از کتاب مشاهده می‌شود و امیدواریم فرهنگ کتاب‌خوانی در تمام کشور بالأخص در بین مردمان بافرهنگ شهر رشت رواج بیشتری پیدا کند.

هزینه بودجه قابل‌ملاحظه در اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر بودجه قابل‌ملاحظه‌ای به‌منظور اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی هزینه شد، اظهار کرد: میزان بارش‌های باران طی چند روز اخیر بسیار زیاد بوده و با توجه به طراحی انجام‌شده در برخی از نقاط مربوط به اجرای پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی، آب‌گرفتگی‌ها نباید در شهر رقم می‌خورد و با این شرایط و آب‌گرفتگی‌های اخیر معتقدم شهرداری رشت باید از این بابت نیز ورود کند.

رضا رسولی با بیان اینکه آب‌گرفتگی‌های اخیر می‌تواند به‌واسطه عدم نظارت صحیح بر دریچه‌ها باشد، افزود: معتقدم این پروژه نیز عمر فعالیتی مشخصی دارد و باید برای سال‌های آتی نسبت به به‌روزرسانی این پروژه اقدام شود.

شب‌کاری ویروس کرونا 
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از تصمیمات اخیر پیرامون مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: به برخی از اصناف بر اساس دستورالعمل اخیر کشوری، اعلام‌شده که نباید پس از ساعت ۱۸ عصر به فعالیت بپردازند و با این تصمیم باید به این نتیجه برسیم که ویروس کرونا مشغول شب‌کاری است.

بهراد ذاکری با بیان اینکه تصمیماتی که پیرامون مقابله با ویروس کرونا گرفته می‌شود غیرکارشناسانه و غیرمسؤولانه است، افزود: استاندار گیلان به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در گیلان باید از این بابت ورود کنند و تعطیلی مدارس و شیفت کاری و دورکاری باید در ابتدا در اولویت قرار بگیرد و در شرایطی که بسیاری از مغازه‌ها بر اساس این دستورالعمل پس از ساعت ۱۸ باید تعطیل شوند و مردم به‌ناچار برای خرید مایحتاج خود باید به فروشگاه‌های بزرگ مراجعه کنند به‌یقین موجب افزایش حضور در فروشگاه‌ها و متعاقب آن روند رو به رشد پیک کرونا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پس از مدت‌ها متوجه شدم که شهر رشت نیز اداره ورزش و جوانان دارد، گفت: متأسفانه وضعیت تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش بسیار نامناسب است و تاکنون طی چند مرحله تقاضا کرده‌ام که هزینه‌هایی که شهرداری رشت پیرامون حمایت از تیم‌های سپیدرود و داماش پرداخت کرده باید شفاف‌سازی شوند و متأسفانه در حال حاضر درباره تیم فوتبال سپیدرود رشت شاهد جابجایی مالکیت‌ها هستیم که منافع افراد خاصی از این بابت تأمین شد.

ذاکری با اشاره به اینکه با ادعای داشتن مدیریت بانوان در گیلان نباید تیشه به ریشه ورزش استان بزنیم، گفت: بانوان بسیار توانمندی در استان گیلان حضور دارند و انتظار می‌رود از بابت اتفاقاتی که پیرامون تیم‌های ورزشی گیلان در حال رقم خوردن است با جدیت ورود شود.

وی به پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت اشاره کرد و گفت: هزینه‌هایی که پیرامون اجرای این پروژه پرداخت‌شده است باید شفاف‌سازی شود.

مساعدت شورا و شهرداری رشت با تیم‌های فوتبال داماش و سپیدرود
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از برخی تصمیمات پیرامون مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: متأسفانه برخی از تصمیمات در این حوزه با یکدیگر در تضاد هستند.

فرهام زاهد با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت همواره با دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش مساعدت داشته است، افزود: معتقدم دیگر دستگاه‌ها نیز از این بابت ورود کنند و چنانچه تمایلی به مشارکت دراین‌باره ندارند دست از سر این دو تیم بردارند و اجازه بدهند با ورود بخش خصوصی مشکلات این دو تیم محبوب برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه نامه‌ای با امضای چند عضو شورا پیرامون حفظ دو تیم فوتبال نوجوانان و جوانان شهرداری رشت در دستور جلسه امروز شورا قرار دارد، گفت: این دو تیم هیچ‌گونه قرارداد کاری با افراد ندارد و فقط باهدف تقویت و حمایت از ورزش پایه مشغول فعالیت هستند و اصرار به حذف این تیم‌ها در شرایطی است که تیم‌های فوتبال بسیاری از شهرداری‌های کشور، در لیگ یک مشغول فعالیت هستند و حال اینکه چرا قوانین پیرامون گیلان و رشت با شدت بیشتری اِعمال می‌شود نیز قابل‌تأمل است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول