اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

احداث یادمان شهدا در شهر قم زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

عضو مجلس خبرگان رهبری، احداث یادمان شهدا در شهر قم را زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

احداث یادمان شهدا در شهر قم زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید رحیم توکل با اشاره به اقدام شهرداری قم در نصب سردیس شهدا در پیاده راه انقلاب اظهار کرد: از این منظر باید از شهرداری قم و دیگر دستگاه ها و نهادهایی که با احداث یادمان شهدا و فعالیت هایی از این قبیل، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شوند، تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: شهدا، ستارگانی هستند که با اهدای خون خود زمینه احیای اسلام و ارزش های الهی را فراهم کردند و باعث آبیاری درخت انقلاب اسلامی شدند و حقیقتاً اگر برنامه هایی چون احداث یادمان شهدا و نیز برگزاری یادواره های شهدا وجود نداشته باشد، چه بسا که یاد این عزیزان در طول زمان کمرنگ و بلکه فراموش شود. 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین گفت: ما باید از طریق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اثربخش و قوی، یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم و از سویی نیز راه و سیره آن ها را به مردم و به خصوص نسل جوان بشناسانیم.

وی تأکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از این رو کار عزیزان ما در مجموعه مدیریت شهری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول