اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

18 کیلومتر از پروژه آبرسانی سد چم گردلان به ملکشاهی اجرایی شده است

فرماندار شهرستان ملکشاهی با اشاره به اینکه آبرسانی از سد چم گردلان به شهرستان ملکشاهی به طول 44 کیلومتر مهم‌ترین پروژه عمرانی شهرستان است، گفت: 18 کیلومتر از این پروژه اجرا شده است.

18 کیلومتر از پروژه آبرسانی سد چم گردلان به ملکشاهی اجرایی شده است

محمد تاسمه فرماندار شهرستان ملکشاهی شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مهمترین پروژه عمرانی شهرستان آبرسانی از سد چم گردلان به شهرهای ارکواز، دلگشا و مهر و روستاهای همجوار است که این پروژه با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال تا کنون بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی سد چم گردلان به ملکشاهی به طول 24 کیلومتر است گفت: ۱۸ کیلومتر از آن لوله گذاری و اجرایی شده است؛ احداث ۲ ایستگاه پمپاژ و عملیات احداث تصفیه خانه در دست اقدام نیز است.

 فرماندار ملکشاهی گفت: پروژه چهار خطه کردن پنج کیلومتر مسیر ملکشاهی به ایلام در ۲ فاز به صورت همزمان در حال انجام است که اعتبار آن از محل منابع ملی و استانی اختصاص یافته است.

 

تاسمه با بیان اینکه پروژه چهار خطه کردن 5 کیلومتر ورودی شهرهای ارکواز و دلگشا به سمت ایلام تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: وجود معارضین محلی روند سرعت پیشرفت این پروژه را کند کرده است.

وی ادامه داد: رایزنی‌های متعددی با معارضین محلی صورت گرفته است که در صورت حل نهایی این مشکل پروژه با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

تاسمه با اشاره به نهایی شدن ارتقاء ۲۵ کیلومتر مسیر ملکشاهی به سمت ایلام از فرعی به اصلی و شریانی و به عنوان مسیر دوم تردد زائرین اربعین به مرز مهران تاکید کرد: این مسیر در آینده به عنوان یک راه شریانی نقش ارزنده‌ای در توسعه ملکشاهی خواهد داشت.

وی به توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: راه‌های ملکشاهی تا چند سال گذشته اوضاع مناسبی نداشته و راه فرعی درجه 2 و راه روستایی با وضعیت آسفالت نامناسب بود اما اکنون ضمن روکش آسفالت تمامی خطوط اصلی و روستایی، راه‌های این شهرستان از فرعی به اصلی و شریانی ارتقا یافته و ضمن رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی جاده‌ها  هم اکنون فاز اول چهار خطه کردن مسیر ملکشاهی به ایلام با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

تاسمه تاکید کرد: ضمن اینکه در سنوات گذشته در مسیر ملکشاهی به مهران نیز با احداث واریانت ترشابه به طول پنج کیلومتر بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

احداث بیمارستان ملکشاهی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی

وی به احداث بیمارستان ملکشاهی اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار کلی ۲۲۵ میلیارد ریال تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در احداث آن از اعتبارات ملی، استانی و مشارکت بنیاد مستضعفان استفاده شده است که تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید و مشکلات مردم این شهرستان در بخش بهداشت و درمان رفع می‌شود.

فرماندار ملکشاهی همچنین به احداث و استقرار دستگاه‌های آب شیرین کن اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نیز با اعتبار کلی ۷۰ میلیارد ریال فاز اول آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم در دست اقدام است.

وی گفت: سال گذشته ضمن ارائه تسهیلات ارزان قیمت دولتی به کشاورزان و دامداران، پمپاژ کشاورزی با خیره ملگ آباد با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال با همکاری سپاه ناحیه و جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید و ضمن اینکه دو ایستگاه پمپاژ دیگر در روستاهای گنبد پیرمحمد و خوشادول شوهان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال هم اکنون در دست احداث است که صدها هکتار از زمین های این مناطق زیر کشت و باغات قرار می‌گیرد.

تاسمه به تحول حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: طی چند سال گشته بیش از ۱۳ پروژه بهداشت و درمان از جمله احداث اورژانس، مرکز فوریت‌های پزشکی و جاده‌ای، خانه بهداشت روستایی و استقرار دستگاه‌های رادیولوژی و سونوگرافی افتتاح و به بهره برداری رسیده است که در کنار احداث بیمارستان شاهد تحول در حوزه بهداشت و سلامت هستیم.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول