اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با خانواده «شهید ذورقی»/ اعلام جزییات حکم مدیر کانال آمد نیوز در آینده نزدیک

رئیس دیوان عالی کشور در سفر خود به گلستان با خانواده شهید مدافع حرم استان شهید افشین ذورقی دیدار کرد از اعلام جزییات حکم مدیر کانال آمد نیوز در آینده نزدیک خبر داد.

دیدار رئیس دیوان عالی کشور با خانواده «شهید ذورقی»/ اعلام جزییات حکم مدیر کانال آمد نیوز در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس دیوان عالی کشور در این دیدار گفت: شهدا در معامله‌ای که با خدای متعال می‌کنند هم سعادت را برای خودشان می‌خرند و هم به جامعه نور می‌دهند و از برکت همین نور است که ایران اسلامی ما امروز پابرجا و سربلند است.
حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌مقدم افزود: وظیفه ما پاسداری از خون شهداست و این امر با عمل و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف این شهدا والامقام محقق می‌شود.

* صبر همسران شهدا ستودنی است/ تلاش همسران شهید برای حفظ نام و یاد شهدا و انتقال آرمان‌های شهدا به جامعه اسلامی ماندگار و اثرگذار است
وی خطاب به همسر بزرگوار «شهید ذورقی» هم گفت: صبر همسران شهدا ستودنی است و  تلاش این بزرگواران برای حفظ نام و یاد شهدا و انتقال آرمان‌های شهدا به جامعه اسلامی ماندگار و اثرگذار است.
همسر «شهید مدافع حرم ذورقی» هم در این دیدار با قدردانی از دستگاه قضایی گفت: تلاش می‌کنم با تربیت فرزندان شهید آنان نیز سربازان ولایت باشند.

* جزییات پرونده روح‌الله زم به‌زودی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام‌ می‌شود

رئیس دیوان عالی کشور همچنین در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه جزییات حکم صادره برای پرونده روح‌الله زم به‌زودی از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام خواهد شد، گفت:‌ زم به حکم دادگاه اعتراض داشت که دیوان عالی کشور آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و رای این پرونده از سوی قضات مجرب دیوان صادر شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم خاطرنشان کرد: حکم دیوان عالی کشور به دادگاه پرونده روح‌الله زم ابلاغ شده است که جزییات آن از سوی سخنگو اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در کاهش پرونده‌های قضایی یادآور شد: ما به دنبال کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی، افزایش اعتماد عمومی، احیای حقوق عامه، برخورد قاطع با مفاسد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و کرامت قضات و ارتقا جایگاه دادگاه در گام دوم هستیم.

گفتنی است رئیس دیوان عالی کشور در بدو ورود به گرگان هدف خود از سفر به استان را تشریح کرد و گفت: هیات‌های بازرسی دیوان با هدف نظارت بر پرونده‌ها به استان‌ها می‌روند.
حجت‌الاسلام مرتضوی‌مقدم افزود: یکی از وظایف مهم دیوان عالی کشور نظارت بر پرونده‌هاست که از بخشی از این نظارت‌ها از طریق رسیدگی به پرونده‌های ارسالی به دیوان محقق می‌شود.
وی افزود: پرونده‌هایی که رای آنها در محاکم تجدیدنظر استان‌ها صادر و قطعی می‌شود نیز نیاز به نظارت دارد که به این منظور هیات‌های بازرسی متشکل از قضات مجرب دیوان به استان‌ها سفر می‌کنند و در مدت حضور خود همه پرونده‌ها را بررسی می‌کنند.
وی ادامه داد: کمک به کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و افزایش کیفیت رسیدگی‌ها از اهدافی است که در این بازرسی‌ها دنبال می‌کنیم.
رئیس دیوان عالی کشور امشب و فردا میهمان گلستان است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول