اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از لزوم اعمال مصوبات تا دورکاری کارمندان

مسؤولان می‌گویند: علی‌رغم تلاش‌های کادر درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در حوزه درمان، بررسی و مداقه بیشتری داشته باشد.

کرونا در سمنان/ از لزوم اعمال مصوبات تا دورکاری کارمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، قاسم شریفی مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان امشب در جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: شرایط بسیار دشواری را سپری می‌کنیم و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضا کمیته، با هدف حفظ سلامت مردم، بیش از پیش انجام می‌پذیرد.

او گفت: مردم، اصناف و متولیان مشاغل آزاد در مدیریت بر بیماری، همراهی خوبی دارند و واقعاً باید از همه آن‌ها و تعاملات مؤثرشان قدرشناسی کنیم.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان اضافه کرد: با توجه به آمار و اطلاعات، ضرورت دارد تحلیل‌های دقیق و کارشناسی‌تری از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی به ستاد و مردم ارائه شود.

شریفی بیان کرد: برای چندمین بار تأکید می‌شود که دستگاه‌های اجرایی زیرساخت‌های ارائه خدمت غیرحضوری را گسترش دهند تا مردم و حتی کارکنانشان مجبور نباشند حتماً با مراجعه حضوری، خدمت دریافت کنند.

جلسات ستاد استانی به‌صورت هفتگی برگزار شود

او گفت: پیشنهاد می‌شود تا جلسات ستاد استانی به‌صورت هفتگی با محوریت موضوعات شهرستانی و تحلیل عملکردی ستادهای شهرستان‌ها برگزار شود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان اضافه کرد: نظارت بر دستورالعمل‌ها و چگونگی اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی، زمانی معنا می‌یابد که به‌موقع ابلاغ و اطلاع‌رسانی شود.

شریفی بیان کرد: علیرغم تلاش‌های کادر درمان، بررسی دقیق میزان ابتلا و میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ و مقایسه‌های تحلیلی نشان‌دهنده آن است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در حوزه درمان، بررسی و مداقه بیشتری داشته باشد.

۱۹۰ دستگاه به‌صورت حضوری بازرسی شد

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان هم گفت: کمیته ادارات و سازمان‌های ستاد، دستورالعمل‌های صادرشده را ابلاغ می‌کند و تأکید ما این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌صورت خود اظهاری مسائلی که منتقل می‌شود را در خصوص اقدامات حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا گزارش دهند.

او افزود: تاکنون چهار فرم خوداظهاری به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است که هر فرم ۳۰ مؤلفه دارد و باید در قبال مسائل بهداشتی و پروتکل‌های ایمنی کرونا رعایت شوند و به‌نوعی یک تمرین برای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود که بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: ۱۹۰ دستگاه به‌صورت حضوری بازرسی و ۶۵ دستگاه نیز به‌صورت تلفنی مجدداً پیگیری شده است تا کارهای مرتبط به کرونا به‌خوبی انجام شود؛ همچنین جلسات گروهی با ادارات برای رصد فعالیت‌های پروتکل‌های و ارائه پیشنهادات بهینه در استان برگزار می‌شود.

سعدالدین اضافه کرد: تأکید ما این است که از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی استفاده شود و هیچ جا تأکید نشده که فعالیتی در دوران کرونا تعطیل شود و باید خدمات از سوی مدیران حتی با اصلاح فرایندها و ارتقای خدمت‌رسانی نسبت به قبل انجام شود.

او بیان کرد: بانک‌ها به دلیل سطح گسترده خدمات و تعدد مراجعات مردمی که دارند در زمینه مقابله با کرونا نیازمند توجه بیشتر هستند و در این راستا، با بانک‌های استان مسائل آموزشی، قرنطینه، غربالگری، ضدعفونی و … پیگیری شده است.

دستگاه‌ها برای دورکاری کردن همکاران منع قانونی ندارند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: انجام دورکاری در سال ۸۹ مصوب دولت بوده و در حال حاضر نیز در بسیاری موارد در حال انجام است؛ دستگاه‌ها برای دورکاری کردن همکاران منع قانونی ندارند و هر نسبتی از اعضا و کارکنان که بخواهند دورکاری کنند، بدون محدودیت قابل انجام است

سعدالدین بیان کرد: مدت زمان انجام طرح دورکاری در ابتدا شش ماه بود که در دولت یازدهم، این محدودیت برداشته شده، اما مشکل اینجاست که برخی مدیران، اعتقاد، اراده و جسارت انجام این امر را ندارند که کارکنان خود را به خانه بفرستند.

او بیان کرد: شاید دلیل آن نیز این باشد که شرح وظایفی را نتوانسته‌اند برای کارکنان تعیین کنند و آن تضمین لازم برای کاربری امورات ادارات را نتوانسته‌اند بیابند و از سوی دیگر زیرساخت لازم فناوری را نیز نمی‌توانند فراهم کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی حتی‌المقدور، نسبت به ایجاد فضای مناسب و اتاق‌های تفکیک‌شده برای کارکنان اقدام کنند.

سعدالدین بیان کرد: در راستای مقابله با شیوع بیماری، از حرکت لاک‌پشتی پرهیز شده و هم‌زمان با سرعت ویروس، تصمیمات جدیدتری گرفته و در انجام مصوبات ستاد تسریع شود.

او گفت: فرمانداران در هر شهرستان، دستورالعمل‌هایی را اجرا کرده‌اند و نباید تعارضی در بحث اجرای قانون دورکاری کارکنان بین شهرستان‌ها ایجاد شود که این امر نیازمند مدیریت واحد است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: ضرورت دارد تا دستورالعمل واحد در خصوص افراد مشکوک و کارمندانی که خانواده‌هایشان درگیر هستند در ستاد استان مصوب شده و رویه واحد در این خصوص صورت گیرد.

سعدالدین بیان کرد: دولت در خصوص زیرپوشش قرار گرفتن برخی از داروها توسط بیمه‌ها اقدام کرده که جای تقدیر دارد.

او افزود: غربالگری در ادارات و بانک‌ها باید بیشتر شده تا در درمان و بهبودی بیماران تسریع و در پیشگیری از مرگ‌ومیر اقدام مؤثر انجام شود.

تسریع در ابلاغ مصوبات کرونایی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود برای تسریع در ابلاغ مصوبات بلافاصله بعد از جلسه ستاد ملی کرونا، ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شده و مصوبات در بازه ساعت و در اسرع وقت توسط دستگاه‌های اجرایی به زیرمجموعه و مخاطبان ابلاغ شود.

سعدالدین افزود: بازرسی‌ها به‌گونه‌ای بوده که همه اقشار مورد خطاب قرار داده شده؛ چراکه هم از لحاظ شرعی و قانونی همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ابلاغی هستند.

او گفت: بزرگ‌ترین امر به معروف، امروز پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست و تذکر دادن به مردم در مورد اجرای دستورالعمل‌ها باید انجام شود و لازم است دستگاه‌ها در این مورد مردم را راهنمایی کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: بسیاری از موارد مرگ و مواجه با بیماری از ناامیدی بوده و باید در بحث امنیت روانی کمیته‌ای تشکیل شده و در راستای امیدآفرینی بیشتر به مردم اقدام شود.

اعمال مصوبات ستاد مقابله با کرونا؛ مهم‌تر از ابلاغ

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هدف اصلی برای پیشگیری و کنترل و مقابله با بیماری، قطع زنجیره انتقال است؛ با توجه به اینکه ویروس مرتب در حال جابه‌جا شدن است، اگر بتوانیم این زنجیره را متوقف کنیم، مانع انتقال بیماری خواهیم شد.

وی افزود: مصوباتی که در سطح ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تصویب می‌شود، رویکردی جز قطع زنجیره انتقال ندارد.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه مصوبات اجرایی به‌خصوص تعطیلی اصناف غیرضروری از ساعت ۱۸ در چهار شهرستان استان سمنان اجرا شده، گفت: انجام این طرح علی‌رغم اظهارنظرهای مختلف که برخی درباره آن داشته‌اند، می‌تواند مزیت‌هایی مانند جنبه‌های روانی و احساس خطر در بین مردم، جدی گرفتن کرونا و پیام جدی به جامعه داشته باشد. و اینکه هشداری است برای آگاهی بیشتر مردم از وجود خطری جدی که جان انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر قطع زنجیره شیوع در راستای کاهش ابتلا به بیماری با بیان اینکه بسیاری از ارتباطات سنتی را باید در هم شکست، خاطرنشان کرد: نیازی به حضور در ادارات نیست و باید سامانه‌های اینترنتی، تلفنی و غیرحضوری تقویت شوند و از سوی دیگر مردم نباید این احساس را داشته باشند که عدم حضورشان در یک اداره به رسیدگی امورات شأن ضربه می‌زند.

خجسته‌پور بیان کرد: ما اگر بتوانیم کاهش مراجعات مردمی را با کیفیت خدمت‌رسانی همراه کنیم قطعاً شاهد کاهش حضور مردم و در نتیجه قطع زنجیره انتقال بیماری خواهیم بود.

وی متذکر شد: اگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی نشود ابتدا شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و ثانیاً موجب بی‌اعتبار بودن تصمیمات می‌شود و نمی‌توان شرایط را کنترل کرد، از طرف دیگر کسانی که رعایت می‌کنند را نیز بی‌انگیزه خواهد کرد؛ باید نظارت بر اجرای مصوبات حوزه کرونا استان سمنان به‌دقت انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی حداقل دو مخاطب دارند گفت: نخست کارکنان و دوم خدمت گیرندگان و یا جامعه هدف که مدیران دستگاه‌های اجرایی درباره هر دو گروه ضمانت و وظیفه دارند و باید در امر رعایت قوانین و مصوبات مربوط به مقابله با بیماری اهتمام جدی ورزند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۸/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول