اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

فرصتی به نام «قرنطینه»/با این راهکارها خانه‌نشینی را لذت بخش کنید

خیلی از ما ده‌ها کتاب نخوانده در کتابخانه مان در حال خاک خوردن است، ده ها فیلم دیده نشده در لیست فیلم های محبوب مان قرار دارد، خیلی از ما بارها برای یادگیری یک زبان خارجی اقدام کرده ایم و موفق به ادامه یادگیری آن نشده ایم اما حالا فرصتی دست داده تا در روزهای خانه نشینی به سمت کارهای مورد علاقه مان برویم.

فرصتی به نام «قرنطینه»/با این راهکارها خانه‌نشینی را لذت بخش کنید

گروه تفریح و نشاط: همیشه داشتن حال خوب نیازمند خروج از خانه نیست، گاهی می توان با ماندن در خانه حال خوب را تجربه کرد بدون اینکه نیازی به باشگاه های ورزشی، سینما، تئاتر، کافه ها، رستوران ها و مراکز تفریحی باشد.

بسیاری از ما در روزهایی که هنوز سر و کله ویروس موذی کرونا پیدا نشده بود، به دنبال فرصتی بودیم تا کارهای مورد علاقه مان را به صورت جدی تری دنبال کنیم اما همیشه با معضل کمبود وقت مواجه بودیم.

خیلی از ما ده ها کتاب نخوانده در کتابخانه مان در حال خاک خوردن است، ده ها فیلم دیده نشده در لیست فیلم های محبوب مان قرار دارد، خیلی از ما بارها برای یادگیری یک زبان خارجی اقدام کرده ایم و موفق به ادامه یادگیری آن نشده ایم اما حالا فرصتی دست داده تا در روزهای خانه نشینی به سمت کارهای مورد علاقه مان برویم.

هیچ کس منکر مشکلات و مصائب ناشی از ویروس کرونا نیست، اما این مهمان ناخوانده توفیقی اجباری را رقم زد تا بهانه کمبود وقت را کنار بگذاریم و یاد بگیریم که در این روزها شکل وشمایل تفریح وسرگرمی خود را تغییر دهیم.

دوستان تان را به یک دورهمی مجازی دعوت کنید

بدون شک معاشرت و بودن در کنار دوستان یکی از راه هایی است که می تواند حال خوب را برای ما به ارمغان بیاورد، حالا که این روزها امکان دورهمی های خانوادگی و دوستانه غیرممکن شده می توانید از تکنولوژی کمک بگیرید و یک دورهمی مجازی ترتیب دهید.

بسیاری از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های تماس تصویری این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا جمع های 6 تا 10 نفره را تشکیل دهید، بنابراین محدودیت زیادی برای دعوت از مهمانان تان در یک دورهمی جمع و جور مجازی ندارید و می توانید بدون نگرانی از شیوع ویروس کرونا دوستان و خانواده را در یک قاب جمع کنید و لحظات شاد و مفرحی را کنار هم سپری کنید.

حتی می توانید از همین طریق یک مسابقه یا بازی جذاب را هم برگزار کنید و برای ساعاتی هم که شده از فکر کرونا و اخبار منفی آن دور بمانید.

 

 

 

کافه و رستوران را به خانه بیاورید

نیازی نیست حتماٌ به یک رستوران بروید و گاهی اوقات هزینه های سنگینی را بپردازید تا با عطر و طعم یک غذای جدید آشنا شوید، کافی است با یک جستجو در اینترنت نحوه طبخ یک غذای جدید را پیدا کنید و رستوران را به خانه بیاورید.حتی می توانید بسیاری از نوشیدنی های محبوب در کافه ها را خودتان در خانه تهیه کنید، مثلاً با یک بسته یک کیلویی بستنی وانیلی، سه قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و کمی شیر می توانید یک شیک بادام زمینی خوشمزه درست کنید، نوشیدنی دلچسبی که در بسیاری از کافه ها با قیمت های عجیب و غریب سرو می شود.

یادتان نرود که بچه ها می توانند به عنوان دستیار کوچولوهای آشپزخانه، علاوه بر آشنایی با کار جمعی به راحتی و بدون نیاز به پارک و سینما برای ساعاتی سرگرم شوند، به شرطی که وسواس های معمول را کنار بگذارید و اجازه دهید آن ها هم حال خوب را تجربه کنند.

 

 

از آموزش های آنلاین استفاده کنید

همه ما در زندگی عاشق یادگیری چیزهایی بوده‌ایم که هرگز فرصتش برایمان پیش نیامده است. مشغله‌های کاری و کمبود وقت به ما اجازه نداده‌اند تا به علایقمان فکرکنیم اما حالا فرصتی به نام قرنطینه این امکان را فراهم کرده تا به صورت مجازی هنر مورد علاقه خود را یاد بگیریم.

این روزها اکثر مراکز معتبر علمی، آموزشی و هنری اقدام به برگزاری کلاس های آنلاین کرده اند، از طراحی داخلی و عکاسی ونواختن ساز تا خیاطی و آشپزی و نقاشی، گزینه های روی میز زیاد است پس فرصت را از دست ندهید.

قدم به دنیای پادکست ها بگذارید

یکی از لذت‌های زندگی دیجیتال امروز، شنیدن پادکست‌های گوناگون با موضوعات مختلف است. پادکست فرصت خوبی است تا ذهنتان از محیط اطراف دور شود و برای ساعاتی فارغ از هیاهوی اخبار کرونا، وارد دنیایی تازه شوید.

دنیایی که برای تمامی سلیقه ها حرف تازه ای برای گفتن دارد، یکی از پادکست هایی که این روزها می تواند حال خوب را به شما هدیه دهد، پادکست های مربوط به برنامه کتاب باز با اجرای سروش صحت است.

شما می توانید با نصب اپلیکیشن castbox و جستجوی «کتاب باز» به این پادکست ها دسترسی پیدا کنید.

همبازی کودکان شوید

بسیاری از کودکان به دلیل مشغله های پدر و مادر، همواره از بی حوصلگی یا بی توجهی آن ها گلایه دارند.

این روزها فرصت مناسبی است تا بیش از گذشته با بچه ها وقت بگذرانیم و به دنیای کودکانه شان قدم بگذاریم، انجام بازی های خانوادگی از یک سو می تواند نیاز بچه ها به هیجان و ماجراجویی را برطرف کند و از سوی دیگر باعث می ش شود تا پدر و مادر هم برای ساعاتی از دنیای بزرگسالان و مشکلات آن دور بمانند.

در میان بازی های انتخابی منچ و مار و پله، اسم فامیل، دوز، قایم باشک و... می توانند انتخاب های جذاب و البته نوستالژیکی باشند.

شاید تعطیلی بیشتر مراکز تفریحی و فرهنگی در نگاه اول خسته‌کننده و حتی وحشتناک باشد اما اگر از دریچه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، شرایط متفاوت خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول