اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پیام بانویی که منجر به ایجاد کمپین نذر حیا شد

در میان روزمرگی‌های زندگی شاید بسیاری از موضوعات را فراموش کنیم، مواردی که اهمیتش بسیار بالاست اما در گیر و دار دلمشغولی‌های روزانه گم‌می‌شود.

پیام بانویی که منجر به ایجاد کمپین نذر حیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امروز شاید دغدغه برخی از مردم عدم ابتلا به کرونا و یا غصه کنسل شدن دورهمی‌هایشان باشد، اما برخی این روزها شرایطی را تجربه می‌کنند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

بحران‌های مالی و گرانی‌های افسارگسیخته از یک سو و شیوع بیماری و ماندن در راه تامین هزینه‌ها از دیگر سو در کنار بیکار شدن برخی مشاغل در بحبوحه کرونا شرایط را برای زندگی بسیاری از اقشار جامعه سخت کرده است.

شرایطی که نشان می‌دهد همان میزان که افراد محروم و نیازمند در جامعه وجود دارد، به همان میزان بلکه بیشتر هم جوانان، زنان و مردان بلندهمتی هستند که تلاش می‌کنند برای رضای پروردگارشان غبار محرومیت را از چهره‌ای بزدایند و دست‌گیری کنند.

"بانویی به من پیام داد که من نیازی دارم و کمک می‌خواهم.

ابتدا ذهنم به سمت بسته‌های معیشتی رفت و گفتم ادرس بدهید تا برایتان بفرستم.

کمی مکث کرد و گفت: نیاز من چادر است!

تعجب کرده و پرسیدم: چادر؟ 

گفت: بله از پنج سال پیش تا کنون نتوانسته‌ام چادری تهیه کنم و اکنون از یک چادر امانی استفاده می‌کنم!

شنیدم که شما گروه جهادی دارید، گفتم من هم نیازم را مطرح کنم شاید برآورده شد."

اینها خلاصه گفتگویی میان یک بانوی با حیا و مسئول گروه علمدار جهاد است.

بانویی که از بچه‌های جهادی درخواست تهیه چادر کرده است و همین امر جرقه‌ای شد تا کمپین"نذر حیا" امروز در سطح ملی مطرح شود و بسیاری از افراد مطرح هم از آن حمایت کنند.

سید عبدالغفار حسینی در این‌باره به فارس می‌گوید: درخواست این بانو این جرقه را در ذهنم ایجاد کرد تا کمپینی برای تهیه چادر برای بانوان محجبه و چادری که توانایی تهیه چادر ندارند راه‌اندازی کنم.

وی افزود: ابتدا بسیار دو دل بودم و گمان نمی‌کردم استقبال می‌شود یا نتیجه منفی به همراه دارد. دل را به دریا زدم و کمپین را راه انداختم و نمی‌دانید که چقدر درخواست داشتیم و چقدر استقبال برای اهدا!

وی با اشاره به اینکه با خودم فکر کردم شاید یک درخواست موردی و گذرا باشد، گفت: وقتی نذر حیا را عنوان کردم، فکر کردم که شاید موردی گذرا بوده و استقبالی نشود، اما امروز با وجود اینکه هنوز یک ماه هم نمی‌گذرد حدود ۴۰ قواره چادر اهدایی به دستمان رسیده است، کمک‌های نقدی هم دارد جمع می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه چادر، نیازی است که تا کنون به آن توجه نمی‌شده است، افزود: در گام اول در نقاط مختلف، شهر شیراز را مورد شناسایی قرار داده‌ایم و زیاد است تعداد افراد نیازمندی که از چادر استفاده می‌کنند و برای تهیه آن با توجه به گرانی‌ها با مشکل روبه‌رو هستند، چنانچه تا کنون ۵۰۰ مورد بانوی نیازمند به چادر شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این اثنا با موارد مختلفی روبه‌رو می‌شویم از جمله دو خواهری که یک چادر دارند و نوبتی استفاده می‌کنند! یا بانوان دیگری که دلشان می‌خواهد چادر بپوشند اما توانایی تهیه‌اش را ندارند.

مسئول گروه علمدار جهاد با بیان اینکه در قدم اول هزار چادر را به بانوان عفیفه تقدیم خواهیم کرد، گفت: برای هر قواره چادر با کیفیت ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ایم و نکته جالب در این میان، اینکه افراد بسیاری را داریم که خود چادری نیستند و یا مردانی که همسرانشان چادری نیستند اما در این کمپین شرکت کرده و کمک می‌کنند.

حسینی گام بعد را تهیه چادرهای مدل‌دار برای دختران نوجوان محروم و نیازمندی عنوان کرد که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند و اهدای چادر به آنها می‌تواند انگیزه‌ای جهت انتخاب حجاب برتر توسط آنها باشد.

وی افزود: گروه علمدار جهاد همچنین از ابتدای فصل پاییز اقدام به جمع‌آوری کمک جهت تهیه بخاری برای محرومان کرده است و توانسته تا کنون ۱۲۰ بخاری را تهیه و گرمابخش منزل محرومان باشد.

آری، هنوز قلب‌های بزرگی در این جامعه می‌تپد و هنوز چشم‌های نگرانی وجود دارد تا ببیند همسایه، همشهری و یا هم‌وطنش شب را چگونه به صبح می‌رساند یا سرمای زمستان را چگونه تاب می‌آورد.

پس شایسته است تا هرکس این امکان برایش فراهم است با پیوستن به این کمپین یاری رسان مردم شهر و دیارش باشد.

انتهای پیام/ ن/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول