اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ثبت نام 9 هزار و 514 متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام 9 هزار و 514 متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در این استان خبر داد.

ثبت نام 9 هزار و 514 متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن در چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح کمک ‌‌‌ودیعه مسکن طی دو مرحله و تا پایان مهرماه انجام شد،گفت: طبق آخرین آمار، تعداد 9 هزار و 514 متقاضی برای استفاده از این تسهیلات در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کرده‌اند که جمعیت خانوار متقاضیان در مجموع بالغ بر 31 هزار نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دریافت وام ودیعه مسکن، عامل قرمز شدن فرم جیم متقاضیان نیست، ادامه داد: اما برای دریافت این تسهیلات دارا بودن فرم جیم سبز الزامی است و متقاضی می‌بایست از اول فروردین 84 فاقد مالکیت واحد مسکونی و همچنین از ابتدای انقلاب از امکانات دولتی اعم از زمین، واحد مسکونی دولتی و تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده باشند.

وی، حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و همچنین دارا بودن سن بالای 35 سال برای خانم‌های مجرد و زنان سرپرست خانوار را از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات عنوان کرد.

مقصودی اضافه کرد: اشخاصی که وام ودیعه مسکن را دریافت می‌کنند علاوه بر اینکه فرم جیم آن‌ها قرمز نمی‌شود می‌توانند از سایر وام‌های بانک مسکن استفاده کنند و این مسأله مانعی ایجاد نمی‌کند.

وی سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران در استان را 10 تا 15 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات بانکی این طرح از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 166 میلیارد و 475 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، توضیح داد: حدود 200 هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به این طرح باقیمانده است که متقاضیان حائز شرایط پس از تشکیل پرونده در بانک می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 111 متقاضی در استان وام کمک ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و  460 نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک پذیرش شده و تشکیل پرونده داده‌اند و برای دو هزار و 228 نفر نیز شعبه بانک عامل تعیین شده است.

مقصودی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک ساله به واجدین شرایط در حال پرداخت است؛ تأکید کرد: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از متقاضیان دریافت می‌شود و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

انتهای پیام/68024/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول