اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تحریم‌ها مانع پیش خرید واکسن کرونا/ گذشت زمان ایمنی واکسن‌های کرونا را مشخص می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره واکسن‌های کرونا که در جهان تاکنون تولید یا استفاده شده، ادعاهای زیادی مطرح است، اما باید زمان بگذرد تا میزان اثربخشی و ایمنی آنها مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت قرار بگیرد.

تحریم‌ها مانع پیش خرید واکسن کرونا/ گذشت زمان ایمنی واکسن‌های کرونا را مشخص می‌کند

سیما سادات لاری در گفت‌وگو با خبرنگار  سلامت خبرگزاری فارس، درباره مباحث مطرح شده در مورد تولید واکسن کرونا در برخی کشورها اظهار کرد: یک وجه موضوع واکسن کرونا، تاثیر آن در احتمال ایجاد بی خیالی و عادی انگاری در سیاست گذاری و یک وجه دیگر، عادی انگاری در جامعه و مردم است. یعنی نباید این طور فکر کنیم که اگر واکسن کرونا در کشوری تولید شده، آن هم وقتی که هنوز میزان ایمنی و اثرگذاری آن کاملا اثبات شده نیست، به سمت عادی انگاری و بی‌خیالی برویم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین سؤالات درباره واکسن کرونا این است که چه میزان و روی چه گروه‌هایی بیشترین را تاثیر دارد. مرگ و میر به علت ابتلا به ویروس کرونا، در سالمندان و بیماران دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است و باید بدانیم واکسن کرونا چه میزان ایمنی در این افراد ایجاد می‌کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: از طرفی، جمعیت جهان حدود هشت میلیارد نفر است و اگر واکسن دو دوز نیاز داشته باشد، 16 میلیارد واکسن نیاز است. مشخص نیست تا چه زمانی می‌توان این حجم از واکسن را تولید کرد. واکسن آنفلوآنزا در بهترین حالت حدود 60 تا 70 درصد ایمنی ایجاد می‌کند و در مورد واکسن کرونا هنوز نمی‌دانیم تا چه حد ایمنی خواهد داشت.

لاری افزود: بنابراین بهترین اقدام در مورد مقابله با کرونا، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است. البته باید توجه کنیم که فاصله گذاری فیزیکی لازم است، اما کافی نیست و باید حتما از ماسک استفاده کرد. حتی بحث تهویه نیز اهمیت زیادی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره کوواکس نیز بیان کرد: بسیاری از واکسن‌هایی که در جهان روی آنها در حال کار هستند، در کوواکس وجود دارد. پیش پرداخت کشور ما برای شرکت در کوواکس نیز در حال انجام است، اما به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکایی‌ها و مشکلات ایجاد شده به واسطه نقل و انتقال ارز، هنوز اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول