اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اهدای خون در کرمانشاه طی آبان‌ماه به‌شدت کاهش پیدا کرده است

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا میزان اهدای خون کاهش یافته است، گفت: کاهش اهدا از ابتدای آبان‌ماه خیلی چشمگیر شده است.

اهدای خون در کرمانشاه طی آبان‌ماه به‌شدت کاهش پیدا کرده است

پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تاکید بر اهدای همیشگی خون، اظهار داشت: در طول زمان شکل‌گیری سازمان انتقال خون همواره شاهد همراهی مردم به خصوص در بحران‌های مختلف همچون دوران دفاع مقدس و زلزله بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نیاز به خون در دوران بحران کرونا بیش از هر بحران دیگری است، چرا که بحران‌های دیگر تنها مختص یک منطقه از جهان بوده و دیگر مناطق امکان کمک‌رسانی را به آن منطقه خاص داشته‌اند، اما کرونا بحرانی جهانی است.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه به اشاره به مصرف کنندگان مستمر خون همچون بیماران تالاسمی، سرطانی، عمل‌های جراحی و...، گفت: تصور اینکه کرونا مصرف به خون را کم کرده اشتباه است، نیاز به خون همیشگی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا میزان اهدای خون کاهش یافته است، گفت: این کاهش از ابتدای آبان‌ماه خیلی چشمگیر شده، ما به طور متوسط روزانه ۲۰۰ واحد خون نیاز داریم که الان به ۱۰۰ واحد بلکه کمتر در روز رسیده است.

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: در سازمان انتقال خون استان باید ذخیره پنج روز هر گروه خونی را داشته باشیم تا در صورت بروز اتفاق غیرقابل پیش‌بینی قادر به پاسخگویی باشیم که الان این ذخایر به مرز بحران سه روز رسیده است.

وی در ادامه به اشاره‌ای هم به اهدای پلاسما بیماران کرونایی بهبودیافته برای نجات بیماران نیازمند داشت و افزود: سیستم ایمنی بیماران بهبود یافته کرونایی توانسته علیه ویروس آنتی‌بادی و پادزهر بسازد که سه الی چهار ماه در بدنش باقی می‌ماند، اگر این آنتی‌بادی که در پلاسما موجود است را به بیمار دیگری تزریق کنیم به کمک سیستم ایمنی بیمار می‌رود و علیه آن ویروس آنتی‌بادی می‌سازد.

صالحی‌فر اهدای پلاسما در استان را با توجه به تعداد فراوان مبتلایان بسیار کم دانست و تصریح کرد: بهبودیافتگان کرونا که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته حتما برای اهدای پلاسما مراجعه کند، چرا که یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های درمان کرونا ویروس همین اهدای پلاسما است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول