اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: سیاست دولت بایدن درباره ایران مانند اوباما است/ ناظران ترکیه وارد قره‌باغ نمی‌شوند

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه ناظران ترکیه‌ای وارد منطقه قره‌باغ نخواهند شد، گفت مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس نیز از راه دور و به وسیله پهپادها فعالیت خواهد کرد.

لاوروف: سیاست دولت بایدن درباره ایران مانند اوباما است/ ناظران ترکیه وارد قره‌باغ نمی‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت‌های مسکو با اصرار مقامات ترکیه‌ای مبنی بر مشارکت در نیروهای صلح‌بان در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»، وزارت خارجه روسیه نیز به این ادعاها واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت: «ناظران ترکیه‌ای به منطقه قره‌باغ وارد نخواهند شد».

لاوروف با رد ادعای ترکیه مبنی بر حضور نظامیان این کشور در نیروهای صلح‌بانی که قرار است در منطقه قره‌باغ مستقر شوند، تصریح کرد: «صلح‌بانان نیز وارد منطقه قره‌باغ نخواهند شد».

بر این اساس، وی همچنین افزود: «مرکز مشترک روسیه-ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس [بین باکو و ایروان]، از راه دور و به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت خواهد کرد».

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از وزیر خارجه روسیه گزارش داد: «بعد از توافق آتش‌بس در قره‌باغ، در حال تلاش برای اطمینان از همزیستی بین ناظران، بازسازی و حفظ میراث آذربایجان و ارمنستان هستیم».

لاوروف با بیان اینکه مسئولان آمریکایی و فرانسوی به زودی در مسکو درباره تمهیدات اجرای توافق قره‌باغ به بحث می‌نشینند، افزود: «ما امیدواریم آمریکا تصمیم خود برای خارج شدن از سازمان تجارت جهانی را بازنگری کند».

بر این اساس، وی درباره پیروزی پیش‌بینی شده «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز اظهار داشت: «ما انتظار داریم که سیاست خارجی دولت بایدن، مشابه سیاست خارجی دولت [باراک] اوباما باشد، مخصوصا در موضوعات ایران و تغییرات اقلیمی».

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «البته ما انتظار نداریم که شاهد تغییرات چشمگیری در سیاست آمریکا در قبال روسیه باشیم».

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین ضمن رد ادعای ترکیه درباره مشارکت نظامیان این کشور در نیروهای صلح‌بان در قره‌باغ، تاکید کرد صلح‌بانانی که در این منطقه مستقر می‌شوند فقط متشکل از نظامیان روس خواهند بود. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مُصرانه ادعا کرد: «ما در کنار روسیه، در نیروهای صلح‌بان ناظر بر اجرای توافق [باکو و ایروان] مشارکت می‌کنیم». 

بامداد سه‌شنبه بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول