اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توزیع بیش از ۳ تن کود شیمیایی بین کشاورزان ملایری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از توزیع ۳ هزار و ۲۵۷ تن کود شیمیایی بین کشاورزان ملایری برای کشت پاییزه خبر داد.

توزیع بیش از ۳ تن کود شیمیایی بین کشاورزان ملایری

سیدمهدی میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: با توجه به نیاز کشاورزان ملایری توزیع کود برای محصولات کشت پاییزه در شهرستان ملایر از تیرماه آغاز شده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از تیرماه تاکنون ۳ هزار و ۲۵۷ تن کود شیمیایی در ملایر توزیع شده است افزود: به دلیل بالا رفتن قیمت میزان خرید برخی از کودها از سوی کشاورزان کمتر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت انواع غلات است گفت: در ابن زمینه ۲۶ هزار هکتار از اراضی ملایر به کشت گندم دیم، ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی، ۵هزار هکتار جو آبی، ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم و ۱۵۵ هکتار نیز زیر کشت کلزا است.

وی با بیان اینکه ۴۵۵ تن بذر گواهی شده گندم دیم نیز در شهرستان توزیع شده است افزود: این میزان بذر در گندم آبی ۱۷۵ تن، جو آبی ۱۰۰ تن و جو دیم نیز یکصد تن بوده است.

میرباقری با اشاره به اجرای برنامه‌های عملیاتی سال جهش تولید در حوزه کشاورزی نیز گفت: نیمی از کشت ما در راستای جهش تولید است و در راستای جهش تولید کشت ۳۰۰ هکتار دانه‌های روغنی از جمله کلرنگ برای شهرستان به صورت پایلوت در نظر گرفته شده که در این زمینه باید به این برش برسیم که بتوانیم در راستای تحقق این شعار گام برداریم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول