اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کارخانه آجر دهدشت توسعه می‌یابد/ آغاز به کار عملیات اجرایی آهک هیدراته چرام در دهه فجر

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ار تخصیص ۳۵ میلیارد ریال از محل منابع سرمایه‌گذاری معدن نیترات خبر داد.

کارخانه آجر دهدشت توسعه می‌یابد/ آغاز به کار عملیات اجرایی آهک هیدراته چرام در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست در این خصوص با اشاره به برگزاری نشست ماهانه مسولان ارشد استان شامل استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تیم اقتصادی استان و سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان  با سازمان ایمیدرو، اظهار داشت: این نشست به ریاست غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو و زیر مجموعه شان در خصوص بررسی مشکلات و طرح های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی استان برگزار شد که خروجی آن گام‌های مثبتی برای پیشبرد حوزه معدن و صنایع معدنی  استان است.

معاون اقتصادی استاندار یکی از مصوبات این نشست را تسریع در مشخص کردن برنامه زمان‌بندی زیر ساخت فسفات چرام از سوی دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: مقرر شد شرکت گاز استان نسبت به برنامه زمان بندی گازرسانی نیز اقدام کند. 

وی در خصوص پروژه انتقال برق به فسفات چرام  گفت: مقرر شد مجددا برنامه‌زمان بندی از سوی زیر مجموعه حوزه ایمیدرو مشخص شود.

معاون اقتصادی برای رفع مشکلات این طرح در خصوص تامین آب آن، بیان کرد: مقرر شد در اسرع وقت نشستی با حضور نماینده شرکت تهیه و تولید، آب منطقه ای، حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت برگزار و در این خصوص تصمیم‌گیری لازم گرفته شود.

وی با اشاره به معدن نیترات دیشموک، اظهار داشت: مقرر شد برنامه زمان‌بندی فعال سازی معدن و همچنین صنایع فرآوری با حضور سرمایه‌گذار در شرکت تهیه و تولید مشخص و اعلام شود.

صمیمی افزود: همچنین از محل منابع استان مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات با بهره کم در اختیار سرمایه گذار این طرح قرار داده شود .

وی ابراز کرد: بخشی از خطوط تولید صنایع فرآوری این معدن هم اکنون در حال ساخت است.

صمیمی بیان کرد: از تصمیم های دیگر این نشست طرح توسعه آجر دهدشت بود که مقرر شد با حضور سرمایه گذار و بانک صنعت و معدن این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مقرر شد برنامه زمان بندی آهک هیدراته چرام توسط شرکت تهیه و تولید تهیه شود که امید است این واحد در دهه فجر آغاز به کار کند.

وی گفت: در زمینه جذب سرمایه گذاری برای معادن سلستین در شهرستان بهمئی، بوکسیت در سرفاریاب و گچ در گچساران مقرر شد متقاضیان سرمایه گذاری توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معرفی شوند.

این مسئول عنوان کرد: مهم‌ترین مصوبات این نشست انتخاب پیمانکار جاده دسترسی به معادن آهک هیدراته تنگ ماغر بهمئی بوده که هر چه سریع تر این کار باید انجام و پیمانکار انتخاب شود و این جاده دسترسی هم توسط زیرمجموعه ایمیدرو اجرا می‌شود.

صمیمی‌دوست در خصوص گزارش نهایی پتانسیل یابی پهنه‌ی دنا که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال انجام است، گفت: این گزارش باید به استانداری و سازمان صمت ارسال شود تا حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صمت اظهار نظر نهایی خود را انجام داده و این موضوع به عنوان  یک پیوست به طرح آمایش سرزمین استان اضافه شد.

این مسئول اظهار داشت: با این اقدام ایمیدرو ،  در بحث سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی استان گام های موثری برداشته خواهد شد.

صمیمی.دوست در پایان ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای دکتر غریب پور، اظهار داشت ، تا کنون هیچ وزارتخانه و یا سازمان ملی در تهران به این شیوه جلسات کاری و مستمر با استان ها جهت حل مشکلات اقتصادی و یا عمرانی تشکیل نداده اند و یا اگر تشکیل داده اند بعد از مدتی تعطیل و یا به صورت  نیمه فعال در آمده اند.
وی یکی از نکات مثبت این جلسات را حضور هم زمان مسولین دولتی و نمایندگان مجلس در شورای اسلامی دانستند که خوشبختانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشکلات و موانع را به صورت دقیق لمس می‌کنیم که در تصمیم‌گیری‌ها و تعامل بین دولت و مجلس بسیار موثر خواهد بود و لازم می‌دانم از ابتکار آقای غریب پور تشکر کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول