اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انجام ۱۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مواد خام دامی و لبنی در ملایر

مدیر اداره دامپزشکی ملایر از انجام بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مواد خام دامی و لبنی در ملایر خبر داد.

انجام ۱۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مواد خام دامی و لبنی در ملایر

ابراهیم نعمت‌گرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر از انجام بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای مواد خام دامی و لبنی در ملایر در مهرماه اظهار کرد: در راستای خدمات‌دهی و بهداشت مواد خام دامی و لبنی امسال یک‌هزار و ۲۷۱ مورد بازرسی توسط اداره دامپزشکی از واحدهای مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده هشت تن مواد خام دام لبنی از واحدهای تولیدی کشف و معدوم شد افزود: در این مدت ۱۷ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر اداره دامپزشکی شهرستان ملایر تصریح کرد: در این مدت ۵ هزار و ۵۰۰ راس کشتار دام انجام شده و دو تن مواد خام دامی نیز در کشتارگاه ضبط شد.

وی با بیان اینکه طرح پایش کامل واحدهای عرضه مواد خام دامی و لبنی نیز در سطح شهرستان انجام شده   تصریح کرد: طی بازرسی‌ از واحدهای عرضه مواد خام دامی و لبنی در مهرماه سه واحد عرضه نیز پلمب شده، یک واحد قصابی متخلف شناسایی، یک مورد پلمب کشتارگاه ماکیان و سه مورد نیز معرفی به تعزیرات حکومتی نیز انجام شده است.

نعمت‌گرگانی با بیان اینکه با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا بازرسی‌ها و رعایت موارد بهداشتی ما نیز تشدید شده است گفت: در این ایام اسقرار سیستم‌های تب‌سنجی در واحدهای تولیدی برای پرسنل و کنترل تردد  پرسنل، ضد عفونی اتوماتیک در مبادی و ورودی‌های واحدهای تولیدی  و کارخانه ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های گدشته در راستای مقابله با آنفولانزای طیور جلسه ستاد آنفلوآنزا در شهرستان تشکیل شد گفت: هیچ مورد مهمی از آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان نداشتیم.

مدیر اداره دامپزشکی ملایر با بیان اینکه به صورت مستمر گزارش‌ها را در این زمینه داریم اظهار کرد: با همکاری محیط زیست پایش پرندگان آزاد پرواز را نیز داشتیم و اگر این پرندگان تلفاتی داشته باشند رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌های عشایر نیز در حال انجام است گفت: واکسیناسیون 150 هزار    طیور بومی نیز در روستا در مقابله با بیماری نیوکاسل و آنفولانزای طیور در حال انجام است.

نعمت‌گرگانی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در مهرماه پایین آمده است افزود: این موضوع خود باعث کاهش تولید مرغ نسبت به ماه‌های قبل شده که به خاطر افزایش قیمت نهادهای دامی بوده است.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول