اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمبود نیروی انسانی؛ درد مشترک بخشداری‌های استان سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی و مشکلات زیرساختی درد مشترک بخشداری‌های استان سمنان است.

کمبود نیروی انسانی؛ درد مشترک بخشداری‌های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، فاطمه منصوری ظهر امروز در جریان بازدید از بخشداری‌ها و فرمانداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: کارکنان فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان گرمسار در شورای مشورتی و ارائه پیشنهاد برای توسعه روزافزون منطقه مشارکت داشته باشند و حضور مؤثر کارکنان در این شورا موجب تقویت اعتمادبه‌نفس آنان می‌شود.

وی بیان کرد: پیگیری برای راه‌اندازی اتاق مسأله با هدف افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت با توجه به استقرار قابل‌توجه واحدهای تولیدی و صنعتی در دستور کار فرمانداری شهرستان گرمسار باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: پیگیری‌ها برای برگزاری رویدادهای استارت‌پی در حوزه کسب و کارهای نوین در شهرستان گرمسار با توجه به ظرفیت‌های موجود دنبال شود.

منصوری ادامه داد: ساماندهی اموال و معرفی اموال منقول و مازاد فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تابعه به‌منظور انجام فرآیند فروش موردتوجه فرمانداری شهرستان گرمسار باشد.

وی با تأکید بر شناسایی و معرفی اموال غیرمنقول و مازاد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گرمسار، افزود: مشکلات فرمانداری گرمسار و درخواست نیروی انسانی موردبررسی قرار می‌گیرد.

رفع مشکلات زیرساختی بخشداری‌ها در اولویت است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی و تأمین و تقویت نیروی انسانی در بخشداری‌ها برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار مردم در اولویت است.

منصوری افزود: از تلاش‌های بخشداری ایوانکی که با وجود جمعیت و واحدهای تولیدی و صنعتی قابل‌توجه با حداقل نیروی انسانی در حال خدمت به مردم منطقه است، نهایت قدردانی را دارم.

وی خاطرنشان کرد: رویکردهای خوبی برای جذب نیروی انسانی برای بخشداری‌ها در حال انجام است و باید در ستاد و استانداری تمرکززدایی نیروی انسانی کاهش یابد و باید نیروی انسانی در صف نخست خدمات‌رسانی مانند بخشداری و فرمانداری‌ها برای خدمت به مردم حضور داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تصریح کرد: برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار مختلف مردم نیاز است که بخشداری‌ها در بخش‌های مختلف تقویت شوند.

منصوری اضافه کرد: با آموزش و شناسایی توانمندی‌ها باید تلاش شود تا انگیزه و روحیه کار جمعی بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری، بخشداری و استانداری تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل وسیله نقلیه بخشداری ایوانکی انجام خواهد شد و استانداری سمنان در حد توان برای گره‌گشایی از مشکلات زیرساختی بخشداری و فرمانداری‌های استان تلاش خواهد کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: بخشداری و فرمانداری‌ها واحدهای صنعتی علاقه‌مند که آماده همکاری با استانداری سمنان و فرمانداری و بخشداری‌های تابعه هستند، را معرفی کند تا در شرایط سخت اقتصادی، این واحدها، کالاهای تولیدی خود را با قیمت مناسب در اختیار این مجموعه بگذارند.

بررسی طرح کارسنجی در استانداری سمنان برای ساماندهی نیروها

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی و مشکلات زیرساختی در بخشداری‌های استان سمنان درد مشترک است.

منصوری افزود: اجرا نشدن چرخش شغلی در بخشداری‌ها در بعضی موارد باعث یکنواخت شدن کار و بی‌انگیزگی کارکنان این حوزه می‌شود که باید برای رفع این مشکل ساختاری تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل چارت سازمانی بخشداری و برخی فرمانداری‌ها نیازمند تصمیم‌های کشوری است که پیشنهاد‌ها لازم از طرف استان به دفتر تشکیلات وزارت ارسال شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان تصریح کرد: طرح کارسنجی در استانداری سمنان با وجود محدودیت‌ها برای ساماندهی نیروی انسانی در دست بررسی است و در زمان مناسب و صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان‌های مربوطه کشوری، استانداری سمنان نسبت به اصلاح ساختار اقدام خواهد کرد.

منصوری ادامه داد: تغییر ساختار در حال حاضر با محدودیت اجرا روبه‌رو است؛ اما این مطالعه و تهیه طرح می‌تواند برای بهره‌وری نیروی انسانی در آینده تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث رفاهیات و اضافه‌کار کارکنان بخشداری‌ها تلاش خواهد شد و برای افزایش رفاه کارکنان مجموعه استانداری با رویکردهای مختلف ازجمله انعقاد تفاهم‌نامه با واحدهای صنعتی و تولیدی و بانک‌های عامل اقداماتی در دست انجام است.

راه‌اندازی اتاق مسأله و شورای مشورتی در فرمانداری گرمسار 

سعید متقی، فرماندار گرمسار نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی بخشداری‌ها کمبود نیروی انسانی است که باید با پیگیری‌های مؤثر و اقدام مسؤولان کشوری برای رفع این معضل اقدام کرد.

وی افزود: فرمانداری و بخشداری‌ها در صف نخست در خدمات‌رسانی به اقشار مردم قرار دارند و تأمین نیروی انسانی بخشداری‌ها باید موردتوجه وزارت کشور باشد.

فرماندار گرمسار ادامه داد: بازدیدهای معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان از بخشداری و فرمانداری‌های سراسر استان سمنان برای بررسی و رفع مشکلات بخشداری‌ها بسیار ارزشمند است.

متقی بیان کرد: رفع مشکلات مطرح‌شده زیرساختی و نیروی انسانی در این جلسه به‌طور جدی در دستور کار استانداری سمنان باشد.

فرماندار گرمسار تصریح کرد: بازبینی در نحوه چیدمان کارکنان در بخش‌های مختلف بخشداری و فرمانداری‌ها می‌تواند در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار مردم تأثیرگذار باشد.

متقی ادامه داد: رفع کمبود نیروی انسانی در فرمانداری و بخشداری‌های گرمسار نیازمند حمایت‌های جدیدی مسؤولان ارشد استان سمنان است.

وی گفت: در ارتباط با راه‌اندازی اتاق مسأله و شورای مشورتی در فرمانداری گرمسار با همکاری کارکنان مجموعه اقداماتی در دست اجرا است.

فرماندار گرمسار عنوان کرد: با وجود استقرار نیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان در شهرستان گرمسار، اما کارشناس مسائل اقتصادی در فرمانداری گرمسار وجود ندارد.

متقی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی در فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان گرمسار وجود دارد که امیدواریم مسؤولان امر برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی بیان کرد: با وجود ۶۲ روستای تحت نظارت بخشداری مرکزی گرمسار، اما کمبود نیروی انسانی در بخش کارشناس دهیاری‌ها در این بخشداری موردتوجه است.

فرماندار گرمسار افزود: جذب نیروی امریه برای بخشداری ایوانکی و بخشداری مرکزی گرمسار موردتوجه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان باشد.

متقی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در بخشداری‌ها محسوس است و باید با روش‌های مختلف برای رفع این چالش اقدامات لازم صورت گیرد.

 ارتقای جایگاه کارکنان بخشداری‌ها موردتوجه باشد 

بخشدار مرکزی گرمسار نیز اظهار کرد: سه شهرک صنعتی، هشت خانه ورزش، ۵۰ اثر باستانی و ۱۲ مدرسه تحت مدیریت بخشداری مرکزی گرمسار قرار دارد.

رضا حسنی ادامه داد: با وجود نظارت بر ۶۲ روستا در شهرستان گرمسار، اما تنها یک نیروی کارشناس امور روستایی و دهستان‌ها در بخشداری مرکزی گرمسار فعال است.

وی گفت: ارتقای جایگاه کارکنان بخشداری‌ها بعد از خدمت ۱۰ تا ۲۰ ساله در این بخش موردتوجه باشد و نباید کارمندی با ۲۸ سال سابقه کار در رده کارشناسی باقی بماند.

بخشدار مرکزی گرمسار تصریح کرد: بخشداری‌ها در ارائه خدمات به اقشار مردم نقش غیرقابل‌انکاری دارند و باید برای تقویت این رکن مهم باید تلاش شود.

کمبود نیروی انسانی؛ چالش اساسی بخشداری ایوانکی 

بخشدار ایوانکی نیز گفت: کمبود نیروی انسانی در بخشداری ایوانکی یک چالش اساسی است که در استخدامی‌های جدید برای رفع این چالش اقدام شود.

یوسف کلیچ اضافه کرد: مساعدت معاونت توسعه منابع و مدیریت استانداری سمنان در تأمین یک دستگاه خودروی سواری برای بخشداری ایوانکی قابل قدردانی است.

وی تأکید کرد: با وجود استقرار صدها واحدهای صنعتی و تولیدات کشاورزی و... در ایوانکی اما تنها یک نیروی انسانی کارشناس در بخشداری ایوانکی مشغول به کار است که باید این چالش اساسی هرچه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول