اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح اشغالگرانه اتصال شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به قدس کلید خورد

یک فعال فلسطینی از آغاز اقدامات صهیونیستی برای ساخت جاده‌ای خبر داد که قرار است شهرک‌های صهیونیستی در الخلیل کرانه باختری را به شهرک‌های قدس متصل کند.

طرح اشغالگرانه اتصال شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری به قدس کلید خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسف ابوماریا» فعال فلسطینی در زمینه مقابله با شهرک‌سازی اعلام کرد، بلدوزرهای رژیم صهیونیستی روند صاف و مسطح کردن اراضی فلسطینی در جنوب کرانه باختری را آغاز کرده‌اند تا پس از آن کشیدن خیابانی که استان «الخلیل» کرانه باختری را به شهر «قدس» مرتبط می‌کند، آغاز شود.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، ابوماریا افزود، پیش‌بینی می‌شود در این عملیات حدود ۱۱۷۰ دونم (هر دونم معادل هزار متر) از اراضی فلسطینی مصادره شود.

وی تأکید کرد، این پروژه قصد دارد از طریق یک خیابان و ریل راه‌آهن، شهرک‌های صهیونیستی در الخلیل را به شهرک‌های بیت‌لحم و قدس منتقل کند و «روند الحاق اراضی استان الخلیل به اسرائیل» را تسهیل می‌کند.

جنبش صهیونیستی «السلام الان» دوشنبه جاری اعلام کرد، شهرک‌سازی صهیونیستی در اراضی فلسطینی طی چهار سال دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر شده است.

رژیم صهیونیستی در تلاش است یک سوم از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد.

در مهرماه جاری، سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۰) تا کنون (ماه اکتبر) با ساخت ۱۲.۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین موافقت کرده و این رقم از سال ۲۰۱۲ تا کنون بی سابقه بوده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول