اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پلمب 15 تالار پذیرایی در گرگان به‌ علت برگزاری عروسی‌ در شرایط «کرونا»/ اکیپ‌های نظارتی فعال شده‌اند

فرماندار گرگان با اشاره به پلمب سه نانوایی در این شهرستان گفت: در یک هفته اخیر 15 مورد از مکان‌های برگزاری عروسی‌های پلمب شدند؛ همچنین طی سه روز گذشته نیز 15 قلیان‌سرا نیز پلمب شد.

پلمب 15 تالار پذیرایی در گرگان به‌ علت برگزاری عروسی‌ در شرایط «کرونا»/ اکیپ‌های نظارتی فعال شده‌اند

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده به منظور تشریح محدودیت‌های کرونایی در گرگان اظهار کرد: تقریبا بیش از یک هفته شهرستان گرگان به لحاظ وضعیت ویروس کرونا قرمز شده و روند افزایشی دارد به خصوص طی دو روز اخیر نمودار شیوع کرونا روند رو به رشد داشته و شدت آن بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم بسیار بااهمیت است، تصریح کرد: نیاز است نسبت به رعایت پروتکل‌های اجتماعی و بهداشتی همچنین مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اهتمام بیشتری داشته باشیم تا با رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی مردم کمتر آسیب ببینند.

فرماندار گرگان افزود: تمامی فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی و توزیع کالا در چهار گروه شغلی تقسیم شده و این گروه‌های شغلی توسط وزارت بهداشت به تمامی استان‌ها اعلام شده است که در شهرها با وضعیت‌های مختلف، متفاوت است.

حمیدی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرها با وضعیت قرمز ممنوع است، گفت: با توجه به اینکه دامنه فعالیت گروه شغلی دو بسیار گسترده است و تعطیلی این گروه مشکلات زیادی در حوزه خدمت‌رسانی و اقتصاد خانواده به وجود می‌آورد دولت تصمیم گرفت گروه شغلی دو را از ساعت ۱۸ به مدت یک ماه تعطیل کند و در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر این مصوبه اجرا می‌شود.

به گفته وی؛ شهرهای گرگان و گنبدکاووس شامل اجرای مصوبه تعطیلی گروه دو که بعد از ساعت ۱۸ هستند، این کار به دلیل خلوت شدن بازار و کاهش تراکم جمعیت انجام می‌شود.

فرماندار گرگان با اشاره به روند اجرای این مصوبه بیان کرد: در گرگان با توجه به نگاه و رفتاری که مردم گرگان دارند اجرای این مصوبه کمی سخت است، چراکه مردم بعد از ساعت ۱۸ اکثرا به دنبال تامین نیازمندی‌های خود در بازار هستند و بازارهای گرگان بعضا تا ساعت ۲۲ و ۲۴ باز است.

حمیدی با اشاره به لزوم تغییر رفتار مردم گفت: برای اجرای مطلوب مصوبه برنامه‌ریزی کردیم به همین منظور شهر را به چهار قسمت تقسیم کردیم و برای هر قسمت یک اکیپ پنج نفره شامل نماینده مرکز بهداشت، نماینده سازمان صمت، فرمانداری، اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی در نظر گرفتیم و یک چهارم شهر را به آنها سپردیم، مسئول هر اکیپ یکی از معاونان فرماندار است.

وی افزود: این اکیپ نظارتی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در خیابان در حوزه عملکردی تذکرات لازم را می‌دهند تا مصوبه به نحو احسن انجام شود.

فرماندار گرگان در خصوص اجرای این مصوبه از ۲۰ آبان در مرکز استان گفت: در شب اول اجرای طرح بنده نیز حضور داشتم و تا ساعت ۱۹ حدود ۵۰ درصد تعطیلی بازار را داشتیم، شب دوم تا ساعت ۱۹ بیش از ۷۰ درصد تعطیل کردند.

حمیدی بیان کرد: همزمان با اکیپ‌های نظارتی؛ چهار خودروی آتش‌نشانی، خودروی سپاه و هلال احمر در چهار محور شلوغ گرگان با بلندگو اطلاع‌رسانی می‌کنند، در خصوص اصنافی که باید بعد از ساعت ۱۸ تعطیل باشند از امروز اکیپ‌های نظارتی از ساعت ۱۷ الی ۲۱ اطلاع‌رسانی می‌کنند تا کسی اظهار بی‌اطلاعی از نحوه اجرای مصوبه را نکند.

وی گفت: بلندگوها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ از دو طریق صوتی و تصویری اطلاع‌رسانی را انجام می‌دهند محوریت کار ما تذکر و توجیه است، سعی می‌کنیم مردم را توجیه کنیم تا الان همکاری‌ها خوب بوده البته تعدادی گلایه‌مندی هم داشتیم آمار افراد تکمین نکرده به مصوبه بسیار ناچیز است، قاطبه مصوبات اجرا شد.

فرماندار گرگان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است بیش از ۸۰ درصد تعطیلی واحدهای صنفی را در جریان اجرای این مصوبه داشته باشیم.

حمیدی با بیان اینکه در شهر گرگان حدود ۱۴ هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند، گفت: حدود ۷۰ درصد واحدها شامل اجرای این طرح می‌شوند، با عزم جزم در خصوص اجرای این مصوبه حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های متولی بسیج شدند و همکاری می‌کنند که این مصوبه اجرا شود، کار دیگری که برای اجرای مصوبه انجام شد این بود که روز یکشنبه همزمان با سه روز قبل از اجرای این طرح از روسای اتحادیه‌هایی که شامل اجرای مصوبه می‌شوند در فرمانداری دعوت و توجیه کردیم تا نسبت به اجرای مصوبه موظف شوند به تمام واحدهای صنفی به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار گرگان تاکید کرد: حتما اتحادیه‌ای که نسبت به اجرای این مصوبه تعلل یا کوتاهی کند تخلف کرده و مرتکب جرم شده است و آنها را به محاکم قضایی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/83001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول