اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

جهل مقدس و جهل فقر علت وقوع حمله تروریستی به دانشگاه کابل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه حمله تروریستی به دانشگاه کابل محکوم است ، گفت: «جهل مقدس» و « جهل فقر» علت وقوع حمله تروریستی به دانشگاه کابل است.

جهل مقدس و  جهل فقر علت وقوع حمله تروریستی به دانشگاه کابل است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مراسم یادواره قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه کابل که به میزبانی واحد تهران مرکزی که در مجتمع دانشگاهی ولایت برگزار شد، گفت: شما دانشجویان باید پیام رفع جهل و ترویج روشنگری را به گوش جهانیان برسانید تا  جاهلان و ظالمان حق زندگی انسانهای بی گناه را سلب نکنند در واقع درسی که باید بگیریم این است که بیش از گذشته در ترویج روشنگری بکوشیم و با جهل جاهلان و ظلم ظالمان مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از وقوع این حادثه متاثر و متاسف باشد، اظهار کرد: آنچه که ما را آزار میدهد این است که  چرا کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان و ایران  با وجود اینکه با داشتن منابع طبیعی فراوان  و دسترسی به همه  جهان در بهترین نقطه از کره زمین قرار دارند باید در چنین جایگاهی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وقوع چنین وقایع ناگوار در سطح جهان ناشی از جهل است، تصریح کرد: چند صد سال تلاش استعمار در این است که ما را در جهلی قرار دهند که غیر اصولی فکر کنیم وگرنه چرا کشوری مثل افعانستان با مردمی با ضریب هوشی بسیار بالا و داشتن سرزمینی مملو از نعمت های خدادادی برای یک زندگی آرام  باید در چنین شرایط بحرانی بسر ببرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ منطقی برای کشتن یک هموطن بیگناه در این اتقاق غم انگیز وجود ندارد، افزود: نه آن کسانی که  کشتند ، نه آن افرادی که دستور کشتار دادند و نه آن دانشجویانی که کشته شدند، هیچکدام نمیدانند برای چه؟!  فقط آن کسانی که برنامه ریزی کرده اند میدانند و جز این نیست که به جای روشنگری؛ «جهل مقدس» و « جهل فقر» حاکم  بود و البته رنگ و بوی دینی هم به خود دارد. 

آقامیری ضمن ابراز همدردی با دانشجویان افغانستانی حاضر در جلسه و خانواده های بازماندگان در هشتگ# جان_ پدر_ کجاستی  قطعه شعری تقدیم کرد و گفت: ما به عنوان کشور همسایه در این حادثه مسئولیم، مردم افغانستان  و همچنین تمام رهبران دینی جهان در وقوع این حادثه مسئولند و درسی که باید بگیریم این است که بیش از گذشته در ترویج روشنگری بکوشیم و با جهل جاهلان و ظلم ظالمان مبارزه نماییم. 

براساس این گزارش ، در یادواره قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه کابل، از طرف آقامیری  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اعلام شد؛ به 22 نفر از دانشجویان افغانستانی بورسیه تحصیلی اعطا می شود.

گفتتی است ، سه تن از دانشجویان افغانستانی واحد تهران مرکزی آقایان ، بشیر احمد محمدی و عزیز آخوندزاده ( دانشجویان کارشناسی ارشد رشته امور بین الملل) و رضا حسینی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی )  با شعار « مارا نکشید_ گلوله کم میاورید_ ما زیاد هستیم » علاوه بر محکوم کردن این حادثه جانگداز ،متون و اشعاری را به بازماندگان و  قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل تقدیم کردند.
لازم به ذکر است؛ شمع افروزی به مناسبت یادبود قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول