اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بارندگی روز گذشته خسارتی نداشت/ احتمال جاری شدن سیلاب در هفته جدید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از احتمال وقوع سیلاب در هفته آینده خبر داد.

بارندگی روز گذشته خسارتی نداشت/ احتمال جاری شدن سیلاب در هفته جدید

رحیم آزادی در گفتگو با خبرنگار فارس پیرامون بازندگی های اخیر اظهار داشت: در روز گذشته بارندگی خوبی را در سطح استان فارس شاهد بودیم که اردکان با حدود ۳۰ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را تجربه کرده است.

وی افزود: هم اکنون نیز باران به‌صورت نم نم در تمامی استان درحال باریدن است و به لطف خدا در روز گذشته در هیچ نقطه ای از استان پهناور فارس سیلاب، آبگرفتگی و هیچگونه خسارتی نداشته ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از آمادگی کلیه نیروها برای مقابله احتمالی با سیلاب و بارندگی خبر داد و گفت: طبق هماهنگی با ارگان ها و دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری ها، شهرداری ها و نیروهای مردمی همه در آماده باش کامل هستند.

وی درباره وضعیت  عشایر و روستاییان نیز عنوان کرد: به روستاییان و عشایری که خطر سیلاب آن ها را تهدید می کرده، هشدار داده شده و آن ها را جابجا کرده ایم تا مشکلی نیز در این زمینه پیش نیاید.

احتمال جاری شدن سیلاب با ورود سامانه جدید بارشی به فارس

اداره کل هواشناسی استان فارس صبح امروز با انتشار اخطاریه ای از ورود سامانه بارشی جدیدی به استان فارس از اواخر روز جمعه ۲۳ آبان ماه خبر داد که سبب بارندگی هایی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی در سطح استان خواهد شد.

در این اخطاریه عنوان شده که این سامانه بارشی در روز شنبه ۲۴ آبان ماه بصورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی در سطح استان و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در غرب، مرکز و شمال فارس خواهد بود.

همچنین برای روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه گفته شده بارش باران همراه با رعدوبرق، احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی در نواحی شرقی و جنوبی استان خواهد بود و به تدریج این سامانه از بعد از ظهر روز یکشنبه تضعیف خواهد شد.

جمعه شدت بارش بیشتر است

در این راستا رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی فارس گفت: سامانه بارشی تا صبح شنبه فعال است و بارش قابل ملاحظه ای طی امشب به خصوص در روز جمعه در سطح استان به ویژه نواحی شمالی، غربی و مرکزی استان را شاهد خواهیم بود. 

فرید اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز افزود : شنبه و یکشنبه افت دما را خواهیم داشت و احتمال سرمازدگی وجود دارد.

وی افزود: بر اساس بررسی ها نقشه های هواشناسی بارش ها به طور کلی در پاییز با کاهش بارش مواجه خواهیم بود، اما در زمستان به ویژه در ماه های بهمن و اسفند بارش ها بیشتر از حد نرمال خواهد بود.

اسماعیل زاده خاطر نشان کرد: همچنین طی دو روز آتی در شمال استان بارش برف را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول