اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کشف نخبگان باید به فرهنگ تبدیل شود/سیره و سنت خدا نخبه پروری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نخبه گنجی است که باید کشف شود لذا نهادها و جریان‌ها باید در کشف گنج‌ها بسیج شود و تلاش کند تا آن را به فرهنگ تبدیل کند و همچنین بدنه عمومی جامعه را نیز در جریان این گنج و اهمیت آن قرار دهند.

کشف نخبگان باید به فرهنگ تبدیل شود/سیره و سنت خدا نخبه پروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد ملی نخبگان استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نخبه گنجی است که باید کشف شود لذا نهادها و جریان‌ها باید در کشف گنج‌ها بسیج شود و تلاش کند تا آن را به فرهنگ تبدیل کند و همچنین بدنه عمومی جامعه را نیز در جریان این گنج و اهمیت آن قرار دهند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه سیره و سنت خدا نخبه پروری است، افزود: ما در بسیاری از آیات قرآن کریم این حقیقت را می‌بینیم به طوریکه براساس آیه ای از سوره یاسین، خدای متعال شهدا را نخبگان جامعه معرفی می‌کند که این موضوع نشان می‌دهد از دیدگاه خداوند شهادت هم نخبه پروری محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: خداوند متعال همواره دعوت به تقوا دارد و بعد از آن امر به فراگیری دانش می‌کند، به طوریکه براساس یکی از آیات قرآن می‌فرماید، خدایا کاری کن که من پیش روی تمام دانشمندان جهان باشم که این نشان از نگاه نخبه پرورانه خدای متعال در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه خداوند متعال همچنین اهل جهاد را نیز نخبه معرفی می‌کند، گفت: خداوند براساس آخرین آیه سوره حج می‌فرماید، کسانی که جلودار بوده و اهلیت دارند، اهل کرامت را از تنگ نظری، دنیا پرستی، قومیت گرایی و همه نقیصه‌هایی که گاهی ممکن است به جامعه آسیب وارد کند، برحذر می دارد و همچنین دانش و دانشمندی را نخبگی معرفی می‌کند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: با مطالعه کامل قرآن کریم به نخبه یابی یا ویژگی‌های نخبگان پی خواهیم برد؛ لذا از این نمونه‌ها نتیجه می‌گیریم که در منظومه نخبگانی ما باید سردار سلیمانی‌ها، سید حسن نصرالله‌ها و عبدالمالک عوفی‌ها برجسته شوند تا بتوانیم نگاه خدا را پیش ببریم.

وی اذعان کرد: زمانی که خدای متعال پیامبرانش را به عنوان نخبگان بزرگ عالم آفرینش معرفی می‌کند که علاوه بر ویژگی‌های شخصی از معصومیت الهی و وحی برخوردار هستند، می‌توان دریافت که پیامبران از نظر نخبگی همه معیارهای نخبگی و بیشتر از آن را دارا بودند و واژه نخبگی برای معرفی عظمتشان کفایت نمی‌کند.

آیت الله عابدینی در ادامه سخنان خود گفت: سال‌ها شاهد زحمات و دلسوزی‌های آقای افشار در فضای جامعه نخبگان بودیم که به دور از نگاه‌های سلیقه ای، حزبی، جناحی و مخرب و با نگاه پدرانه در این عرصه فعال بودند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: امیدواریم که آقای رجب پور که به تازگی وارد میدان فعالیت برای نخبگان شده اند، با توجه به انگیزه‌های نوین و تجارب گذشتگان از هیچ کاری برای موفقیت جامعه نخبگان استان باز نایستند و این روال مانند گذشته با سرعت و شتاب جدی برای موفقیت‌های آینده ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول