اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۳۰ درصد صادرات کلینکرسیمان از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد صادرات کلینکر کشور از طریق این منطقه صورت می گیرد.

۳۰ درصد صادرات کلینکرسیمان از منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند امروزدر آیین افتتاحیه حمل و نقل کالاهای فله بصورت ریلی که در مرز تجاری شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: ایران سالیانه ۱۲ میلیون تن کلینکر به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌کند که از این میزان کشور عراق بعنوان بزرگترین و نخستین شریک تجاری بزرگترین خریدار کلینکر ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: منطقه آزاد اروند در هفت ماه گذشته بعد از بوشهر و بندر امام خمینی (ره) سومین رتبه به لحاظ صادرات کلینکر کشور را دارد .

موسوی گفت : با افتتاح این خط ریلی پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری سه میلیون تن کلینکر سیمان از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروندبیان کرد: امیدواریم منطقه آزاد اروند تا پایان سال جاری بعنوان اولین صادر کننده کلینکر در کشور لقب گیرد، در حال حاضر ۳۰ درصد صادرات کلینکر کشور از طریق این منطقه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تخلیه و بارگیری کلینکر سیمان در بندر خرمشهر صورت می‌گرفت و سبب بروز مشکلات زیست محیطی می شد گفت: با اتصال ریل راه آهن به شلمچه جهت حمل کالا‌های فله‌ای، علاوه بر کاهش این مشکلات، هزینه‌های حمل و نقل برای صادرکنندگان نیز کمتر می‌شود.

موسوی عنوان کرد: امروز با افتتاح حمل و نقل کالای فله به صورت ریلی در شلمچه ۶۰۰ تن سیمان درود بارگیری شد و در آینده سیمان آبی یک، سیمان هکمتانه، سوفیان نیز به این ظرفیت اضافه خواهند شد تا بتوانیم در پایان سال رقم صادراتی به سه میلیون تن صادرات کلینکر برسیم.

انتهای پیام/72058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول