اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید بر حفظ حاکمیت سوریه و مقابله با تروریسم در کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری»

کنفرانس بازگشت آوارگان سوری ضمن تأکید بر ایجاد راه حل سیاسی برای بحران سوریه، از جامعه جهانی خواست بازگشت آوارگان سوری به این کشور را تسهیل کند.

تأکید بر حفظ حاکمیت سوریه و مقابله با تروریسم در کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری در بیانیه پایانی خود بر مقابله با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید کرد.

این نشست بعد از ظهر امروز پنجشنبه در بیانیه خود بر حمایت همیشگی از حاکمیت و استقلال سوریه و مقابله با هرگونه تلاشی در جهت تضعیف حاکمیت ملی و یکپارچگی اراضی این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شرکت کنندگان در این نشست همچنین خواستار تداوم جنگ علیه تروریسم تا نابودی همه گروه‌های تروریستی‌ای شدند که نامشان در لیست سیاه شورای امنیت است.

کشورهای شرکت کننده همچنین تأکید کردند که بحران در سوریه راه حل نظامی ندارد و مشکلات باید با راه حل سیاسی آن هم به دست خود سوری‌ها حل و فصل شوند.

در این بیانیه همچنین تحریم‌های یکجانبه‌ و غیرقانونی آمریکا علیه سوریه در شرایط شیوع کرونا محکوم شد و از واشنگتن خواسته شد این تحریم‌ها لغو شود.

بیانیه پایانی نشست بازگشت آوارگان سوری از جامعه جهانی خواست در این مسئله به آوارگان سوری کمک کرده و بازگشتشان را به سوریه تسهیل کند.

در بخشی از این بیانیه به غارت منابع طبیعی سوریه از جمله نفت شرق این کشور توسط گروه‌های تحت امر آمریکا اشاره شده است که عواید حاصل از فروش این نفت به جیب این کشور و شبه‌نظامیان کرد می‌رود. در این بیانیه تصریح شده است که منابع طبیعی سوریه متعلق به این کشور است.

کنفرانس بین‌المللی بازگشت آوارگان سوری با هدف کمک به سوری‌های خارج برای بازگشت به کشورشان از دیروز چهارشنبه با مشارکت ۲۷ کشور و ۱۲ نهاد بین‌المللی امروز پنجشنبه در دمشق پایان یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول