اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خودروها با پلاک غیربومی اجازه تردد در استان قزوین را ندارند/نقش مردم در مهار کرونا اساسی و کلیدی است

استاندار قزوین گفت: از فردا جمعه با هدف کنترل و مقابله جدی تر با کرونا تا اطلاع بعدی خودروهای با پلاک غیربومی اجازه تردد در استان را نخواهند داشت.

خودروها با پلاک غیربومی اجازه تردد در استان قزوین را ندارند/نقش مردم در مهار کرونا اساسی و کلیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین،  در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: با وجود پیگیری ها و مصوباتی که در ستاد مقابله با کرونا داشتیم و همچنین تلاش دست اندرکاران و کادر درمان در این خصوص، متاسفانه آمار و ارقام گویای این نکته مهم است که آنچه می خواستیم برآورده نشده و همچنان میزان ابتلا و شیوع کرونا در استان قزوین بالا و نگران کننده است، بنابراین باید اقدامات جدی تری در این حوزه اتخاذ شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین، نقش مردم را در مهار کرونا اساسی و کلیدی خواند و شکست این بیماری را بدون همکاری جامعه نشدنی دانست و اظهار داشت: دیگر هیچ گونه کم‌کاری از مدیران و مسئولان و حتی شهروندان در حوزه مقابله با کرونا پذیرفتنی نیست و همه جامعه باید موضوع کرونا را جدی بگیرند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی تمام امکانات و تجهیزات استان باید در خدمت ستاد مقابله با کرونا قرار بگیرد و از امروز تمام دستگاههای اجرایی و خدماتی در استان قزوین برای اجرای مصوبات این ستاد در آماده باش کامل قرار می گیرند.

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر اولویت نخست دستگاه های اجرایی قزوین کنترل و مهار کرونا بوده و کارهای اجرایی پس از آن اهمیت دارد، بنابراین باید با تمام توان و ظرفیت پای کار بود و نسبت به بهبود وضعیت و کاهش میزان ابتلا و شیوع کرونا برنامه ریزی کرد.

وی با بیان این نکته که آمار ابتلا و فوتی در کشور به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته ستادی تحت عنوان ستاد توزیع و تامین نیروی عملیاتی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تشکیل می شود تا در آن هر اداره تعدادی از کارمندان خود را جهت کنترل و مقابله با کرونا اختصاص دهد.

استاندار قزوین تصریح کرد: تا اطلاع بعدی تمام تجمعات از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم به طور جدی باید جلوگیری شود چرا که هر مراسم زمینه ابتلای چند نفر را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوسرانی و تاکسیرانی باید نسبت به ساماندهی حمل و نقل عمومی برنامه ریزی مدونی را داشته باشند، افزود: اتوبوسرانی تنها مجاز به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت خود بوده و تاکسی ها نیز باید حداکثر ۳ مسافر را جابه جا کنند و باید اذعان کرد تنها در صورت رعایت تمام این مصوبات است که می توان قزوین را از این وضعیت بحرانی خارج کرد وگرنه صرف تدوین مصوبات نمی تواند مشکلی را حل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول