اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سوله بحران در اسلامشهر به یاری بیماران کرونایی می‌آید/ لزوم تکمیل سریع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان اسلامشهر، گلنگ احداث سوله چند منظوره بحران برای پذیرش و بستری کردن بیماران کرونایی در محل بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر به زمین زده شد.

سوله بحران در اسلامشهر به یاری بیماران کرونایی می‌آید/ لزوم تکمیل سریع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، کلنگ احداث یک دستگاه سوله چند منظوره برای بستری بیماران کرونایی عصر امروز توسط فرماندار اسلامشهر در محوطه بیمارستان امام رضا(ع) به زمین زده شد.

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر در آئین کلنگ‌زنی این سوله که با حضور معاونان فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان، برای پذیرش و بستری کردن بیماران کرونایی این سوله چند منظوره احداث و در اختیار بیمارستان امام رضا (ع) قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر یکی از راه‌حل‌های سریع برای افزایش ظرفیت بیمارستان، احداث چنین مکانی است که با مشارکت و همکاری تمامی ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان و با کمک‌های خیران منطقه در کوتاه‌ترین زمان با رعایت استانداردهای فنی و بهداشتی لازم احداث می‌شود.

فرماندار اسلامشهر تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در حال احداث اسلامشهر را از نیازهای ضروری و اساسی شهرستان برشمرد و تأکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با تخصیص و تأمین اعتبارات لازم حداقل تا یک سال آینده این بیمارستان تکمیل و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.

مرسلپور با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) به بیماران شهرستان‌های اطراف نیز خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی می‌کند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، جمعیت بالغ بر۲/۵ میلیون نفر در شهرستان‌های غرب تهران از این بیمارستان که به عنوان بزرگترین مجموعه درمانی در جنوب غرب استان تهران یاد می‌شود بهره‌مندخواهند شد و سرانه درمانی منطقه نیز افزایش چشمگیری را خواهد داشت.

به گزارش فارس، این سوله چند منظوره در وسعتی به مساحت یک‌هزار متر مربع با تأمین اعتبارات لازم از سوی خیران، ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان در ضلع جنوبی محوطه بیمارستان امام رضا(ع) قرار است در اسرع وقت احداث و در اختیار مجموعه درمانی شهرستان قرار گیرد.

بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر که ۱۳۰ تخت فعال دارد ۸۵ درصد از این ظرفیت به بیماران کرونایی و ۱۵ درصد به سایر بیماران اختصاص یافته و از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا را پذیرش و بستری کرده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول