اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارسال پرونده 21 نفر از مدافعان جبهه کرونا به بنیاد شهید خراسان رضوی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون پرونده 21 نفر از مدافعان جبهه کرونا که جان خود را در این مسیر از دست داده اند برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارسال شده است.

ارسال پرونده 21 نفر از مدافعان جبهه کرونا به بنیاد شهید خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمد حسین بحرینی طوسی در نخستین کمیته استانی شهدای خدمت که به منظور بررسی دستورالعمل" نحوه تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت" برگزار شد، اظهارکرد: در صورت تایید بنیاد شهید، آمار نهایی شهدای خدمت که تاکنون در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از جان مردم، جان خود را از دست داده‌اند اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه‌های بررسی پرونده شهدای خدمت باید سریع برگزارشود، افزود: در این آیین‌نامه بخشی از جزئیات اعلام نشده است اما هر دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید با اتفاق نظردر این خصوص فعالیت خواهند کرد تا حقی ازخانواده‌ها تضییع نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشکیل اولیه پرونده‌های شهدای سلامت توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی شهرستان‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: پرونده های که نقص دارد، توسط همان شهرستان پیگیری می‌شود، و در حال حاضر خانواده شهدای سلامت نیاز به مراجعه به بنیاد شهید و امورایثارگران ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز با بیان اینکه با ابلاغ این آیین نامه، پرونده شهدای مدافع سلامت به زودی تشکیل می‌شود، به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و دفاترامورایثارگران علوم پزشکی تشکیل و سپس برای بررسی به کارگروه استانی ارسال می شود.  

حجت الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه پرونده تک تک افراد، موردی، بررسی می‌شوند، افزود: کمیته‌ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و بنیاد شهید و امورایثارگران هرهفته به صورت مستمروهمچنین جلسه استانی آخرآبان ماه سال جاری برگزارمی‌شود.

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی ادامه داد: پیکر شهدای مدافع سلامت از همان ابتدا در قطعه اصحاب شهدا تدفین شده و این روند مثل سابق ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و همه دست اندرکارانی که در شیوع بیماری کرونا به بیماران خدمت ارائه می‌دهند، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها و تشکیل پرونده‌ها، بازماندگان ازخدمات بنیاد بهره‌مند شوند و ما بیش از پیش شرمنده خانواده این شهدا نباشیم.

گفتنی است، در این جلسه صدیقه خدیوی معاون تعاون بنیاد خراسان رضوی و جمعی از مدیران  دانشگاه بنیاد شهید و امورایثارگران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/70044

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول