اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آبشار چک چک، طبیعتی زیبا در دل شهرستان مهر

آبشار وحوضچه طبیعی چک چک یکی از مناطق تفریحی وگردشگری شهرستان مهر به شمار می رود.

آبشار چک چک، طبیعتی زیبا در دل شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، این آبشار زیبا در پانزده کیلومتری شهر اسیر و در چهل کیلومتری شمال غرب شهرستان مهر، در جنوبی ترین نقطه استان فارس واقع شده و دارای طبیعت و جاذبه های گردشگری فراوانی است. 

روستای گردشگری چک چک به دلیل دارا بودن آب وهوای دلپذیر، مناظر طبیعی چشم نواز و دل انگیز، نخلستان های انبوه و سربه فلک کشیده ،آب و چشمه زلال و همیشه جاری در تمام فصول سال پذیرای مهمانان و گردشگران  بی شماری است.

روستای چک چک در کنار این آبشار  طبیعی واقع شده و حدود بیست خانوار در این روستا سکونت دارند که به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

در سالیان اخیر روستای چک چک از جاده مناسب ، آب بهداشتی و برق برخوردار شده است.

شمال و جنوب شهرستان مهر را دو رشته کوه موازی و کم ارتفاع احاطه کرده است که به حالت زیبایی فرسایش یافته و از مارن های آهکی، گچی، نمکی و ماسه ای تشکیل شده اند.

حاشیه آبشار چک چک به لحاظ پوشش گیاهی بسیار است که به صورت گیاهان خودروی مرتعی سبز شده و از میان آنها می‌توان به بادام کوهی، بنه، انجیر، گون، ساری سولماز، شکر تیغال، قیچ، قره گز، بارهنگ، تنگرس، انار شیطان، گزوناترک که در زیر آنها علف هایی مانند شبدر، بهمن و بعضی گیاهان مشخص منطقه مدیترانه ایی می رویند اشاره کرد.

از گیاهان دارویی منطقه نیز می توان آویشن ، اوشنکو ، سربرده ، مورتلخ ، دریمه و بابونه را نام برد که از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

از نظر زندگی جانوری این منطقه دارای تنوعی خاص است و انواع پستانداران مانند شغال، کفتار، خرگوش کل ( بزکوهی)، روباه، گرگ و… پرندگانی چون تیهو، کبک، بلبل، کلاغ، کبوتر، گنجشک، جغد، باز شکاری، دم جنبانک، شاهین، عقاب و… در آن زندگی می کنند.

تالاب های فصلی منطقه اسیر، پذیرای پرندگانی همچون درنا و لک لک از مناطق مختلف سیبری بوده که جلوه زیبایی از طبیعت بکر جنوب استان فارس را به نمایش می گذارد.

 آوای دلنشینی که از چکیدن پی در پی قطرات آب به گوش می رسد و چشم و گوش هر بیننده ای را محو تماشای خود می کند را وجه تسمیه چک چک نامیده اند.

 

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول