اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

روایت کمک مؤمنانه در سمنان/ از تهیه جهیزیه تا توزیع بسته‌های معیشتی+ تصاویر

کمک‌های مؤمنانه مردم استان سمنان همچنان ادامه دارد و در مرحله جدیدی از این رزمایش، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان محروم نیز در کنار توزیع بسته‌های معیشتی مدنظر قرار گرفته است.

روایت کمک مؤمنانه در سمنان/ از تهیه جهیزیه تا توزیع بسته‌های معیشتی+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با میدان‌داری و همت بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور از جمله استان سمنان با شکوه و خلق صحنه‌های ماندگار بی‌شمار برگزار شد و این خدمات‌رسانی‌ها همچنان نیز ادامه دارد.

همه تلاش‌های رسانه‌ای انجام‌شده تاکنون که بسیار نیز در جلب همیاری مردم مؤثر بوده، تنها گوشه‌ای از زوایای این رزمایش بزرگ ملی را به تصویر کشیده و هنوز با نقطه ایده‌آل راه زیادی در پیش است.

اقشار مختلف بسیج و سپاه استان سمنان و سازمان‌های قشری، قرارگاه‌ها، گروه‌های جهادی و... از روزهای نخست آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در میدان بوده‌اند و تلاش‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در شاهرود

در راستای مرحله سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه و به همت مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها و حوزه بسیج ادارات الحدید شاهرود، ۱۵۰ بسته معیشتی تهیه و بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد.

فرمانده حوزه بسیج ادارات الحدید شاهرود در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کمک مؤمنانه پایگاه‌های بسیج به نیازمندان اظهار کرد: به همت پایگاه بسیج مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها، ۱۵۰ بسته معیشتی بهداشتی تهیه و بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

جعفر اسماعیلی افزود: این بسته‌ها شامل مواد غذایی و بهداشتی به ارزش هر بسته ۱۵۰ هزار تومان است که با کمک خیران و نیکوکاران بسیجی تهیه شد.

وی با اشاره به اجرای پویش نذر قربانی در هفته بسیج گفت: در هفته بسیج پایگاه‌های بسیج ادارات شهرستان شاهرود در راستای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اقدام به قربانی گوسفند خواهد کرد که با توجه به کمک کارکنان از یک تا چند رأس گوسفند خواهد بود که گوشت آن در کنار بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

مشارکت برقی‌ها در رزمایش کمک مؤمنانه

کارکنان شرکت توزیع برق استان سمنان در اقدامی خداپسندانه و نوع‌دوستانه، در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان مشارکت کردند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نور شرکت توزیع برق استان سمنان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر طرح کمک مواسات به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر، کارکنان این شرکت در لبیک به این فرمان و در رزمایش کمک مؤمنانه، بخشی از حقوق خود را به این امر اختصاص دادند.

حمید نظری افزود: از محل کمک‌های کارکنان این شرکت که بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال بود، ۲۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، سویا، رب گوجه‌فرنگی، نخود، قند، ماسک و مواد ضدعفونی تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای این رزمایش، با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج شرکت توزیع برق استان، این بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار گرفت.

نظری تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه هم از محل کمک‌های نقدی همکاران این شرکت، حدود ۲۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری و بسته‌های معیشتی تهیه شده، به هم‌وطنان نیازمند ارائه شده بود.

اقدام جهادی طلاب بسیجی شاهرود

در راستای مرحله سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، طلاب جهادگر بسیجی پایگاه امام جعفر صادق (ع) حوزه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون شهید مطهری شاهرود با تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه نقش‌آفرینی کردند.

جهادگران گروه جهادی شهید حججی یک سرویس جهیزیه شامل ۱۲ قلم کالای اساسی ازجمله یخچال، بخاری، جاروبرقی، اجاق گاز و ... به ارزش ۲۰ میلیون تومان تهیه و به یک نوعروس کم‌برخوردار اهدا کردند.

بانوان طلبه بسیجی ۶۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، رب گوجه‌فرنگی، تن ماهی، ماکارونی، سویا، قند، چای و ۱۰۰ کیلوگرم انگور تهیه و بین نیازمندان در محله‌های کم‌برخوردار شاهرود توزیع کردند.

همچنین جهادگران بسیجی در راستای خدمت به جهادگران سلامت و تهیه لوازم و دوخت لباس شامل جلیقه و بازوبند به تعداد ۵۰ دست و بیش از ۱۰۰ تخت ملحفه اقدام کردند و به نقاهتگاه شاهرود تحویل دادند.

بانوان طلبه بسیجی همچنین ۱۰۰ پرس آش رشته پختند و توزیع کردند و دو رأس گوسفند به ارزش هفت میلیون تومان قربانی و به بیش از ۵۰ بسته تقسیم شد و بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونای شاهرود توزیع کردند.

در کنار فعالیت‌های بسیج ادارات حوزه الحدید شاهرود، ۵۰۰ پک بهداشتی به ارزش یک میلیون ریال به همت پایگاه کوثر مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها شاهرود بین خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

کمک‌ها ادامه دارد

کمک‌های مردم در قالب رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» همچنان ادامه دارد و مسؤولان استان سمنان این روزها می‌کوشند تا با تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از محرومان، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا، این کمک‌ها را به دست جامعه هدف برسانند.

همچنین از مردم خیر و نیکوکاران استان سمنان خواسته شده است تا کمک‌های خود را به مراکز تعیین‌شده از سوی بسیج و سپاه و مساجد در شهرها و روستاهای این استان تحویل دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول