اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

راستینه: دولت متعهد به ارائه لایحه «نظام نامه جامع ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌داری» به مجلس شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از فقدان نظام‌نامه ورزش حرفه‌ای، گفت: دولت متعهد شده تا پایان آبان لایحه «نظام نامه جامع ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌داری» را به مجلس بدهد در غیر این صورت نمایندگان راساً ورود خواهند کرد.

راستینه: دولت متعهد به ارائه لایحه «نظام نامه جامع ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌داری» به مجلس شده است

احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از فقدان نظام‌نامه ورزش حرفه‌ای در ایران، اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار جدی و مسئله‌ساز امروز که ورزش حرفه‌ای کشورمان با آن روبه روست به عدم وجود نظام نامه جامع و روشن برای برنامه‌ریزی ورزش حرفه‌ای بازمی‌گردد. 

وی افزود: نقش فدراسیون‌ها و رشته‌های المپیکی و مدال آور جهانی و اثربخشی در رنکینگ جهانی و ارتقای جایگاه بین‌المللی کشورمان در ورزش مشخص نیست ضمن اینکه نظام‌نامه مشخصی هم برای ارتباط و به کارگیری آن با مجموعه کمیته ملی المپیک وجود ندارد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امروز مشکلاتی که ما در ورزش حرفه‌ای می‌بینیم اعم از شرایط ورزشکار با باشگاه، رابطه مربی با باشگاه، رابطه ورزشکار با مربی، نوع قراردادها، مالکیت باشگاه‌ها، املاک باشگاه‌ها و تعهدات مختلف باشگاه‌ها در حالی است که هیچگونه نظام‌نامه و سازمان روشن و شفافی برای آن تعریف نشده است به گونه‌ای که امروز متاسفانه مشکلات عدیده‌ای در ورزش حرفه‌ای کشور به وجود آمده که اوج آن را در مورد باشگاه‌های فوتبال شاهد هستیم. 

راستینه گفت: در کمیته تربیت بدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس جلسات متعددی را با معاونت‌های مختلف وزارت ورزش و کارشناسان متعددی برگزار کرده‌ایم تا در این زمینه به تعریف مشترکی برسیم. 

وی خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه جامع نظام باشگاه داری را در اولین فرصت به مجلس بدهد که البته تا امروز قوه مجریه در ارائه این لایحه خودداری کرده است. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین جلساتی که با دولتی‌ها داشتیم آنها متعهد شدند حداکثر تا پایان آبان ماه پیش‌نویس لایحه را برای بررسی‌های کارشناسی، مشورت و جمع‌بندی لازم به کمیسیون فرهنگی ارائه دهند. 

راستینه خاطرنشان کرد: کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس جلسات متعددی را با کارشناسان مختلف در این زمینه برگزار کرده و پیش‌نویس طرحی را در قالب نظام جامع باشگاه داری درحال تهیه کردن است که در این نظام‌نامه تلاش شده سازوکار تک‌تک رشته‌های مدال‌آور، نقش باشگاه یا ورزشکار، ساز و کار ثبت باشگاه‌ها، نقش دولت با باشگاه‌ها و روابط متقابل با هم، رابطه بخش خصوصی با باشگاه‌ها به صورت شفاف مشخص شود تا بتوانیم به یک نظام نامه جامع در فعالیت ورزش حرفه‌ای در کشور ما نزدیک شویم. 

مخاطبان گرامی خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عناوین «عدالت بین تیم‌های باشگاهی فوتبال رعایت شود» و «حقوق بازیکنان فوتبال شفاف‌سازی شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول