اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران و برف و تگرگ در کشور/موج جدید بارشی در راه است

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور، گفت: از یک شنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

باران و برف و تگرگ در کشور/موج جدید بارشی در راه است

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در اغلب نقاط کشور بارش باران و وزش باد داریم، اما این شرایط جوی در شمال غرب و غرب کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و گلستان حاکم نیست.

وی ادامه داد: امروز در مناطق جنوبی در کنار بارش باران و وزش باد و رعد و برق و گاهی تگرگ و همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز شدت بارش ها در غرب گیلان و در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است.

اصغری گفت: روز شنبه ۲۴ آبان فعالیت این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: از یک شنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود که از طرفی جنوب غرب کشور شامل استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر در برخی نقاط از غرب سواحل خزر و همچنین شمال غرب کشور موجب بارش پراکنده خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۲۶ آبان این سامانه تقویت شده و در جنوب غرب کشور موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و نیز در برخی نقاط غرب سواحل خزر و شمال غرب سبب ریزش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می شود.

اصغری گفت: سه شنبه ۲۶ آبان شاخه شمالی این سامانه با ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر تقویت شده در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سرسبزی بارش برف خواهد داد؛ همچنین در جنوب غرب و غرب کشور هم رگبار پراکنده و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت یازده و پنج درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و بیرجند با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول