اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بزدل‌های مرعوب غرب، هنوز به آمریکا دل‌ بسته‌اند/ هشدار نسبت به پروژه «فریب افکار عمومی»

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ملت بیدار ما هیچ‌گاه زیر بار ظلم آمریکایی‌ها نخواهد رفت، گفت: برخی از بزدل‌های مرعوب غرب، هنوز به آمریکا دل‌بسته‌اند و می‌خواهند آدم‌هایی را که اطلاعات کافی ندارند، فریب دهند و فکر می‌کنند می‌توانند با پروژه فریب، افکار عمومی را به‌طرف خود بکشانند که کاملاً در اشتباه هستند.

بزدل‌های مرعوب غرب، هنوز به آمریکا دل‌ بسته‌اند/ هشدار نسبت به پروژه «فریب افکار عمومی»

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با اشاره به اهمیت عفت از نگاه اسلام اظهار کرد: امروز همه مردان و زنان باید به عفت و حیا به‌عنوآن‌یکی از آداب دینی پایبند باشند. 

وی با بیان اینکه رعایت تقوا و پرهیزگاری خیر دنیا و آخرت را متوجه انسان می‌کند، گفت: توجه به مسائل شهوانی و عفت پیشه کردن درباره آن‌یکی از مسائل مهمی است که ممکن است انسان در معرض امتحان قرار بگیرد پس باید به آن توجه ویژه نمود. 

امام‌جمعه رشت با اشاره به مسئله کاهش قیمت ارز و طلا گفت: بعد از استیلا و سیطره‌ای که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در دنیا پیدا کرد، دلار واحد پول در مبادلات جهانی شد و کشورهایی مثل چین و ژاپن از سیطره دلار خوشحال نبودند با توجه به شرایط جهانی، طالب تغییر واحد پول جهانی بودند.

خطیب جمعه رشت نفوذ دلار را در معادلات سیاسی دنیا بیشتر از موشک و غیره دانست و افزود: کاهش دلار و ارز در ایران فقط مربوط به ایران نبوده اما عده‌ای که منتظرند از هر شرایطی ماهی بگیرند و خود را مرعوب آمریکا می‌دانند، می‌خواهند مسائل ارز و طلا را به روی کار آمدن جو بایدن مرتبط کنند، متأسفانه آن‌ها فکر می‌کنند هنوز در نزد مردم ارزشی جای دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که مرعوب آمریکا هستند دیگر تاریخ‌مصرف‌های سخنانشان گذشته است، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند بگویند که دیدید این آقا هنوز نیامده چقدر ارز کاهش پیداکرده؟! پس رفع مشکلات کشور در این است که رابطه خود را با آمریکا و روی رئیس‌جمهور جدید قرار دهیم‌.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دلار معلول تبلیغات غول رسانه‌ای جهان است، گفت: صهیونیست‌ها در دنیا آن‌قدر پول‌دارند که رسانه‌ها را وادار به واکنش مثبت کرده یا حداقل وادار به سکوت کند و در این تظاهراتی که در آمریکا در چند ماه اخیر شکل گرفت رسانه‌ها سکوت معناداری داشتند.

فلاحتی با بیان اینکه سردمداران آمریکایی می‌دانند که آمریکا در حال افول بوده و نتوانستند در مدیریت کرونا کاری کنند برای اعلام هیمنه دوباره خود از دلار استفاده می‌کنند تا جلوی افول را بگیرند، افزود: اگرچه کاهش ارز بخشی مربوط به تحولات سیاسی آمریکا هست اما نه رفتن و آمد افراد آن‌ها.

وی با بیان اینکه بخشی از قیمت دلار بخش مربوط به قوه قضاییه و مسؤولین مربوطه است که توانستند بخشی از اموال بلوکه‌شده ما را برگرداندند، گفت: این آزاد شدن اموال بلوکه ایران نیز توانسته روی کاهش ارز نیز تأثیر بگذارد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آزاد شدن بخشی از ارزهای دولتی که در اختیار برخی تجار قرار داشت، بیان کرد: همه عوامل مذکور باهم باعث کاهش ارز در ایران شده و اینکه فقط کاهش قیمت ارز را مرتبط با آمدن جوبایدن می‌کنند نگاه کاملاً سطحی و پروژه‌ای فریب‌دهنده است. 

فلاحتی با بیان اینکه ملت بیدار ما هیچ‌گاه زیر بار ظلم آمریکایی‌ها نخواهد رفت، تصریح کرد: برخی از بزدل‌های مرعوب غرب، هنوز به آمریکا دل‌بسته‌اند و می‌خواهند آدم‌هایی که اطلاعات کافی ندارند را فریب داده و فکر می‌کنند می‌توانند با پروژه فریب، افکار عمومی را به‌طرف خود بکشانند که کاملاً در اشتباه هستند. 

وی با اشاره به‌ اینکه آمریکایی‌ها امروز بیش از گذشته به افول نزدیک شده و باوجود هیمنه هایی که در دنیا ایجاد کرده بودند نتوانستند کرونا را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در بیداری که در غرب آسیا به وجود آمده شکست‌خورده و در راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و ایجاد داعش و جبهه النصره وامانده شده‌اند. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها در اختلاف اندازی بین رهبران فلسطینی شکست‌خورده و در پروژه نابودی روسای جمهوری سوریه و ونزوئلا شکست‌خورده‌اند، افزود: آمریکا در راه‌اندازی ائتلاف در مسائل دریایی علیه ایران ضربه خورده و شرکت‌ها و کشتی‌های نفتی در آن‌سوی دنیا رفته‌اند و در فتنه 88، 96 و 98 نیز از ملت ایران شکست خوردند.

وی با بیان اینکه در تحریم‌های علیه ایران شکست‌خورده و در مسئله پهپاد نیز وامانده‌اند، گفت: در مسئله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست‌خورده و امروز ایران می‌تواند سلاح‌های خود را به کشورها بفروشد.

فلاحتی با اشاره به زدن پایگاه عین الاسد توسط ایران بیان کرد: اخیراً نیز پرونده ایران را به شورای امنیت برده و مجدد شکست‌خورده و باهم پیمانانش همچون عربستان و امارات توسری‌خورده و آمریکا بزرگ‌ترین کشوری است که بدهکاری جهانی دارد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه امروز آمریکا در موضع ضعف و قرارگرفته که بوکسورها او را در رینگ قرار داده‌اند، گفت: چگونه می‌شود برخی‌ها به مردم سرافراز، بصیر و استقامت کننده ایران می‌گویند که باید در مقابل چیزهای بی‌ارزشی دست به‌طرف آمریکا دراز کنند؟ این افراد بدانند که مردم بصیر و مقاوم ایران اسلامی به چنین  خواسته‌هایی تودهنی خواهند زد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول