اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دیدار شورای نهادهای حوزوی هرمزگان با مجمع نمایندگان/ رسالت حوزه های علمیه، تربیت نیروی شایسته است

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: حوزه علمیه دستگاه انسان سازی و تربیت نیروی انسانی است که این امر به ایجاد ظرفیت های مختلف، حمایت همه مجموعه ها و مساعدت همه نهادها برای تربیت نیروی شایسته و بایسته نیاز است.

دیدار شورای نهادهای حوزوی هرمزگان با مجمع نمایندگان/ رسالت حوزه های علمیه، تربیت نیروی شایسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام حقیقی در نشست مشترک شورای نهادهای حوزوی استان هرمزگان با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرکز مدیریت حوزه علمیه ضمن گزارش مختصر از برنامه‌های مدارس علمیه استان گفت: استان هرمزگان دارای ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۱۳ مدرسه علمیه خواهران است که نزدیک به ۲۵۰۰ طلبه در این مدارس  مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس  علمیه در مرکز استان و شهرستان های قشم، حاجی آباد، بندرخمیر، بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، رودان، بندرلنگه، پارسیان، کیش بیان کرد: برنامه های تاسیس حوزه علمیه برادران در جزیره کیش و ابوموسی انجام شده و در آینده نزدیک نیاز استان هرمزگان به تربیت و حضور خواهران و برادران طلبه تأمین خواهد شد.

حجت الاسلام حقیقی به رسالت مدارس علمیه استان به فعالیت در بخش های آموزش، پژوهش و تبلیغ اشاره کرده و اظهار داشت: نزدیک به ۳۰۰ مبلغ فعال در کل استان در شهرها و روستاها زیر نظر حوزه علمیه و بخش اندکی زیر نظر سازمان تبلیغات فعالیت دارند.

 

وی افزود: حوزه علمیه دستگاه انسان سازی است و رسالت حوزه در این زمینه رشد نیروی انسانی بوده که از این نظر به ایجاد ظرفیت های مختلف، حمایت همه مجموعه ها و مساعدت همه نهادها برای تربیت نیروی شایسته و بایسته نیاز است.

حجت الاسلام حقیقی افزود: ظرفیت های بسیاری برای نیروهای بومی و همچنین طلاب استان فراهم  شده که به قطع می توان گفت نزدیک به ۹۰ درصد ائمه جماعات و اساتید و کارکنان حوزه  علمیه در سراسر استان بومی و البته متخصص هستند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای رسیدن به افق ۱۴۱۴ طرح آمایش حوزه های علمیه تصریح کرد: طبق این طرح برای استان هرمزگان تا افق ۱۴۱۴ تربیت ۶۰۰۰ طلبه متخصص شاغل حوزه علمیه،  نهادها و دستگاه های اجرایی. قضایی و غیره در شغل های مشاور در آموزش و پرورش، مبلغ مساجد، قاضی و موارد دیگر در نظر گرفته شده که تحقق این امر به ایجاد بسترها، ظرفیت ها و همراهی سایر مسیولان استان نیاز است.

 

وی در زمینه آموزش مقدماتی تربیت نیروهای افق ۱۴۱۴ افزود: دوره های مشاوره با حضور ۷۰ نفر از طلاب، آموزش های عقیدتی رشته های شیعه شناسی، کلام، تفسیر و تبلیغ در حال حاضر با استقبال خواهران و برادران طلبه انجام می شود که به حمایت و همگرایی جدی در این موارد نیاز است.

مدیر حوزه علمیه در پایان گفت: انتظار می رود مجمع نمایندگان استان در مجلس برای نشست های مستمر آتی به منظور رسیدگی به انتظارات طلاب و استفاده از ظرفیت های آنان برای رسیدن به هدف که همان خدمت به مردم، نظام و جمهوری اسلامی است موافق کرده و استان بتواند به جایگاه خود در زمینه های مختلف برسد.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول