اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وجود ۴۰۰ واحد اقامتی نیمه تعطیل و تعطیل در اطراف حرم مطهر

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به وجود 400 واحد اقامتی تعطیل و نیمه تعطیل در منطقه هفت، از آُسیب شدید کرونا به وضعیت درآمدی این منطقه خبر داد.

وجود ۴۰۰ واحد اقامتی نیمه تعطیل و تعطیل در اطراف حرم مطهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید متین فر با اشاره به اینکه وجود بافت فرسوده فعالیت‎های عمرانی و خدماتی در منطقه را با سختی مواجه کرده است، اظهار داشت: ۹۰ درصد از مساحت۴۶۰ هکتاری منطقه هفت بافت فرسوده است که کار در آن را سخت تر کرده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه در دل بافت فرسوده منطقه بافت تاریخی هم وجود دارد، افزود: در دل همین بافت تاریخی، بافت پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) وجود دارد که هر کدام مراقبت‌ها و ملاحظات خاص خود را دارند.

متین فر با بیان اینکه در این منطقه قید و بندهای وجود دارد که دست شهرداری را بسته است، تصریح کرد:همین مسائل بر روی درآمد شهرداری هم تاثیر دارد و پیشبرد پروژه‌ها را از این جهت هم با سختی مواجه می‌کند.

به گفته وی در نتیجه شیوع کرونا در بین شهرداری‌های مناطق، منطقه هفت بیش از همه از نظر درآمدی ضربه خورده است.

 مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: بالغ بر ۴۰۰ واحد اقامتی، سوئیت، هتل، مهمان پذیر و خانه مسافر در منطقه هفت وجود دارد که همگی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

متین فر به رکود فعالیت‌های تجاری در این منطقه در نتیجه شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: همه مراکز تجاری قدیمی قم هم در منطقه هفت قرار دارند که در نتیجه شرایط موجود از رونق افتاده‌اند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول