اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خطر اختلاف طبقاتی در جامعه/ ایستادگی و مقاومت، دشمن را دور می‌کند

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت مواسات در جامعه اسلامی گفت: اختلاف بین افراد جامعه باید کاهش پیدا کند؛ اینطور نباشد که یک عده آنقدر سیر باشند که ندانند چه کار کنند و یک عده آنقدر فقیر باشند که به نان شبشان محتاج باشند.

خطر اختلاف طبقاتی در جامعه/ ایستادگی و مقاومت، دشمن را دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امروز حجت الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های فرد مومن زمان‌شناس بودن است به این معنی که وظایف خود را در موقعیت‌های مختلف بشناسد و نسبت به امور عکس العمل مناسب نشان دهد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با توجه به سخن امام علی(ع) که فردی که عالم به زمان خود باشد عالم، عارف دانا و عاقل است، ادامه داد: انسانی که عالم به زمان باشد شبهات را به خوبی می‌شناسد و بر اثر همین درک شبهات به خوبی حقایق را می‌فهمد و توجه دارد که وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

نکونام رسیدن به علم زمان را نیازمند یک جهاد و مطالعه و تحقیق و تفکر دانست و گفت: مطالعه، تحقیق، پژوهش، مشورت ارتباط با انسان‌های اهل اطلاع، با عالمان اندیشمند و مومن و وارسته، با جمع‌ها و راه‌های به مقصد رسیده از راه‌های وصول به عالم شدن نسبت به زمان است.

وی یکی دیگر از مصادیق عالم به زمان بودن را دشمن شناسی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: نسبت به دشمنان خود آگاهی داشته باشید چه بسا فردی ارتباط بسیار نزدیکی با شما دارد اما دشمن شماست در راس دشمنان شیطان بزرگ و بعد دشمنان استکباری و طاغوتی و همچنین شناخت دشمنان داخلی از ملزومات عالم به زمان شدن است.

نکونام دشمن‌شناسی را امر مهمی دانست و اظهار کرد: ایستادگی در مقابل شیاطین و جرات ایستادگی لازمه افراد است تا بتواند با مخالفت و طرد دشمن و تلاش برای تقویت این مقاومت و ایستادگی، دشمن را دور سازد و با تقویت ایمان و نزدیک‌تر شدن به خداوند توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی با اشاره به وظیفه شناسی گفت: فرد مومن باید دانش کاربردی در خود ایجاد کند زیرا انسان با توجه به نعمت عقل بعد از ایجاد دانش باید بتواند آن دانش را در زندگی‌اش کاربردی کند و سزاوار است که فرد مسلمان اهل اجتهاد باشد به تعبیری در وظیفه و آنچه باید انجام دهد کوشش کند.

نکونام در ادامه افزود: یکی از وظایف افراد تعاون است و این که در این شرایط سخت که اکثر خانواده‌ها را از نظر بیماری و فقر و بیکاری درگیر خود کرده است عاطفه به خرج دهیم و بتوانیم آسیب‌های روحی و اخلاقی و اجتماعی که متحمل افراد شده کاهش دهیم.

وی از مردم خواست که در وظایف خود اهل جد و جهد باشند و اظهار کرد: وظیفه ما این است که مواسات بر جامعه حاکم بشود و اختلاف بین افراد جامعه کاهش پیدا کند این نباشد که یک عده آنقدر سیر باشند و آنقدر داشته باشند که ندانند چه کار کنند و یک عده آنقدر فقیر باشند که به نان شبشان محتاج باشند این مواسات نیست و همه باید سعی کنند تعادل بر جامعه حاکم شود.

نکونام دنیاشناسی را مصداق آخر دانست و خاطرنشان کرد: دنیا شناسی از مسائل بسیار مهم است دنیا یک پوسته ظاهری دارد و یک درون و حقیقت که بسیار مهم است که شامل سه حقیقت است اینکه دنیا فناست و بقا ندارد، بسیار کوتاه و مقطعی است و سوم اینکه یکنواخت است اول و آخرش یکی است و شایستگی دل بستن را ندارد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول