اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید پارچه هوشمند مجهز به حسگر با کاربردهای پزشکی

محققان دانشگاه هاروارد از تولید یک پارچه هوشمند مجهز به حسگر برای بررسی حرکات و کنترل اعضای مختلف بدن خبر داده اند که می تواند کاربردهای پزشکی داشته باشد.

تولید پارچه هوشمند مجهز به حسگر با کاربردهای پزشکی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، حسگرهای پارچه جدید هوشمند بر خلاف حسگرهای قبلی مورد استفاده در این نوع پارچه‌ها شکننده نیستند و به علت انعطاف زیاد در برابر ضربه مقاوم بوده و برای تولید انواع پارچه قابل‌استفاده هستند.

در تولید پارچه یادشده از فیبر کربنی رسانای برق استفاده شده و در دو طرف این فیبر رشته های پلیمری منعطف قرار داده شده است. انعطاف فیبرها رسانایی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و دست طراحان را برای تولید انواع لباس باز می‌گذارد.

 

لباس های حاوی این فیبر و حسگرهای مختلف در صورت ضربه با چکش، عبور خودرو، خراشیده شدن و حتی شستشو در ماشین لباس شویی آسیب نمی بینند. هزینه تولید البسه به این شکل نیز بالا نیست و انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد تجاری سازی این محصول باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول