اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش ذخایر خونی در مرکز انتقال خون رفسنجان/ضرورت اهدای پلاسمای بیماران کووید19

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: در حال حاضر به دلیل کاهش 30 تا 40 درصدی مراجعه مردم برای اهدای خون با کاهش ذخایر خونی در شهرستان مواجه هستیم.

کاهش ذخایر خونی در مرکز انتقال خون رفسنجان/ضرورت اهدای پلاسمای بیماران کووید19

مهدی محمدحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: استان کرمان از نظر ذخایر خونی وضعیت خوبی ندارد و رفسنجان در این خصوص بحرانی‌تر است.

رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون و وجود بیماری کووید 19 را در کنار تعطیلی‌ها و کم شدن تردد در سطح شهر را عامل اصلی کمبود ذخایر خونی عنوان کرد و گفت: اما به هر طریق ممکن اعم از ارسال پیامک به شهروندان، فراخوان و برقراری تماس مردم را به اهدای خون جلب کرده تا کمبودهایمان را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز انتقال خون رفسنجان محیطی امن از نظر انتقال بیماری کروناست، تمام وسایل استریل‌شده و اهداکنندگان همان بدو ورود ماسک و دستکش می‌گیرند و روتختی و کیسه خون یکبار مصرف است و محیط کاملا ضدعفونی می‌شود که در همین راستا کارکنان این مرکز کمترین آلودگی را داشته‌اند.

محمدحسینی با اشاره به اینکه بخشی از کار ما دریافت پلاسمای بیماران کووید 19 است که باید 28 روز پس از بهبودی به مرکز مراجعه کنند و خون خود را اهدا کنند، افزود: تاکنون عده‌ای از بهبودیافتگان کرونا مراجعه کردند و پلاسمای خون خود را اهدا کردند تا برای درمان بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

وی از حضور اهداکنندگان مستمر به مرکز انتقال خون خبر داد اما این مراجعه را نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر دانست و عنوان کرد: بین 30 تا 40 درصد کاهش مراجعه‌ها برای اهدای خون را داشته‌ایم.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته به‌طور متوسط ماهانه بین 800 تا 900 واحد خون‌گیری داشتیم اما امسال حدود 600 واحد خون دریافت می‌کنیم که از مردم تقاضا داریم نسبت به اهدای خون خود با خیال راحت به مرکز انتقال خون مراجعه کنند و همچنین بهبودیافتگان کرونا هم حضور خود برای اهدای پلاسما را به منزله نجات جان یک بیمار بدانند و بیشتر مراجعه داشته باشند.

انتهای پیام/80016/ب/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول