اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌تفاوتی مسؤولین نسبت به تهاجم فرهنگی

امام‌جمعه انزلی با اشاره به اینکه در کشور ما متأسفانه عموماً مسؤولین و دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوتند، گفت: در حوزه امنیت اطلاعاتی و نظامی اگر از دشمنان حرکتی سر بزند آن را رصد و برخورد قاطعانه می‌کنند اما متأسفانه در خصوص تهاجم فرهنگی این‌گونه نیست.

بی‌تفاوتی مسؤولین نسبت به  تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امروزه در شرایطی زندگی‌ می‌کنیم که امکانات رسانه‌ای به‌صورت گسترده و اثرگذار وجود دارد، اظهار کرد: دشمنان هزاران شبکه تصویری و صوتی و نوشتاری در دنیا به راه انداخته‌اند که در امت اسلام در راستای اهدافشان اثرگذاری کنند که حجم قابل ‌توجه‌ای از این حوزه به جامعه ما نیز وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما متأسفانه عموماً مسؤولین و دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوتند، افزود: در حوزه امنیت اطلاعاتی و نظامی اگر از دشمنان حرکتی سر بزند آن را رصد و برخورد قاطعانه می‌کنند اما متأسفانه در خصوص تهاجم فرهنگی این‌گونه نیست.

امام‌جمعه انزلی چند عامل مهم را از انحرافات فرهنگی جامعه برشمرد و بیان کرد: یک عامل این است که دشمنان سعی دارند بنیان‌های اخلاقی و باورهای دینی در جامعه را سست کنند، شما هیچ برنامه‌ای را در رسانه‌های معاند  نمی‌بینید که در آن برنامه، ضربه‌ای به بنیان فکر و اعتقادی مردم وارد نکند و این هدف اصلی آن‌هاست.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه دشمنان سعی دارند با القا کردن این موضوع که عمل به دستورات دینی علت اصلی عقب‌ماندگی جامعه ماست، تصریح کرد: در سال‌های گذشته دیدید که در مسائل دینی مسئله تقلید از مرجع تقلید را کاری متحجرانه معرفی می‌کردند، اما نقطه مقابلش تقلید از رفتارهای نامتعارف از استعمارگران را خوب جلوه می‌دهند.

وی از دیگر عوامل انحرافات را غفلت مسؤولین دانست و بیان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولین به یک سری از اقدامات و گفتارهایی که انجام می‌دهند توجه نکرده و به دنبال عقبه و علت اصلی آن نمی‌روند.

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه نتیجه انحرافات فرهنگی به تقلید و پیروی کورکورانه از رفتارهای ناهنجار بیگانگان برمی‌گردد، گفت: زمانی که پوشش و رفتار یک جامعه به سمت  بیگانگان رفت خواسته، نگاه‌ها، رأی و نظرش، حاکم مورد انتظارش و همه عقایدش به سمت آن‌ها می‌رود و درنتیجه فساد و بی‌بندوباری گسترش پیدا می‌کند.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود آن‌وقت می‌توان از مردم انتظار همیاری داشت، افزود: زمانی که مردم به توصیه‌های مسؤولین در خصوص کرونا و مسائل اقتصادی توجه ای نمی‌کنند یعنی فرهنگ‌سازی مناسب و همچنین اعتمادسازی انجام نگرفته و در جامعه ما وقتی‌که این اشکالات فرهنگی پدید آمد انسان‌ها دیگر به خودشان هم رحم ‌نمی‌کنند و نتیجه‌اش فساد احتکار و بی‌بندوباری می‌شود.

وی خطاب به مسؤولین شهرستان به‌ویژه اعضای شورای تأمین تصریح کرد: انتظار داریم معضلات فرهنگی و رفتارهای نامتناسبی که در شهرستان وجود دارد شناسایی و در دستور کار قرار دهند و برای آن طراحی منطقی انجام دهند و اگر این‌گونه نباشد دفعه بعد اسامی دستگاه‌هایی که تعلل کرده‌اند را به مردم می‌گویم.

امام‌جمعه انزلی با بیان اینکه با راهکار درست و منطقی معضلات را برطرف کنید و برای مردم مشکل سازی نکنید، گفت: مسؤولین تلاش کنند درجایی که لازم است کار فرهنگی تمیز و منطقی انجام بگیرد نه اینکه برای مردم مشکل ایجاد کنید بعد بگوید امام‌جمعه دستور داده ما باکار غیرعقلانی کاملاً مخالفیم.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه نتیجه انتخابات آمریکا که هرکسی انتخاب شود برای مردم ما هیچ سودی ندارد، افزود: دیدگاه انقلابی در جامعه ما می‌داند که هرکسی سرکار بیاید هیچ‌کدامشان برای ما انقلابی‌ها که هیچ برای مردم عادی دنیا هم هیچ سودی ندارند و فقط به فکر سود خودشان هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول