اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند

امام جمعه کرج گفت: کسانی که با بیان فریبکارانه و بزک کرده توصیه هضم شدن در هاضمه جهانی و نظام سلطه را می دهند، با استقلال کشور و آزادی ملت ایران سر ستیز دارند.

کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، استقلال کشور را نشانه گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام ‌جمعه کرج، متن سی و هفتمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قال رسول الله صلی الله علیه وآله: مَن صَلّى عَلَىَّ یومَ الجُمُعَهِ إیماناً وَاحتِساباً، استَأنَفَ العَمَلَ. هر کس در روز جمعه، از روى ایمان و براى رضاى خدا، بر من درود بفرستد، اعمالش را تازه شروع کرده است. یعنی خداوند پاداش این عمل شخص را آمرزش گناهان گذشته او قرار داده و نامه عمل جدیدی برایش باز کرده است. «محاسن برقی جلد اول»

خداوندا در این هفته ی سی و هشتمِ بی نماز جمعه به حق پیغمبر و آل طاهرینش همه ما را ببخش و بیامرز و بلا و ابتلاء از سر مسلمین و مومنین مرتفع بگردان.

لزوم تلاش مضاعف مسئولین جامعه نسبت به برطرف کردن نیازهای مطالعاتی

از سال ۱۳۷۲ به صورت نمادین ۲۴ آبان ماه، به نام روز کتاب و کتاب خوانی نام گذاری شد. بعد با هفته کتاب و کتابخوانی تکمیل تر شد. لذا از ۲۴ تا۳۰ آبان ماه، هفته کتاب و کتابخوانی است.

 مکرر عرض شد در فرهنگ اسلامی ما به کتاب و کتابخوانی اهمیت فراوان داده شده و متاسفانه کتابخوان و مانوس با کتاب خیلی کمتر از آن چیزی است که توقع می رود به طوری که علمدار کتابخوانی یعنی رهبر معظم انقلاب بسیار دردمندانه از بی اهتمامی مردم و به خصوص جوانان شکوه می کنند.

در بیانی فرمودند: با تلخی باید اعتراف کنیم که رواج کتاب وروحیه کتابخوانی در میان ملت عزیز ما که خود یکی از مشعل داران فرهنگ و کتاب و معرفت، پس ازظهور اسلام هستند، بسی کمتر ازآن چیزی است که انتظار می رود. و از اینکه مردم اهتمام به کتاب نداشته باشند را خسارت نامیدند: برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سر وکار نداشته باشند.

و برای تشویق بیشتر و انگیزه دادن به افراد بی توجه فرمودند: امروز کتابخوانی و علم آموزی؛ نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. باید در مسیر تشویق افراد به کتاب و کتابخوانی بیشتر از این کار کرد. فضاهای متفاوت ایجاد کرد، دسترسی و تهیه کتاب را آسان کرد، کتاب های الکترونیکی را توسعه داد. از روش های نوین استفاده بیشتری کرد. موضوعات کتاب های گویا را بیشتر کرد. مکرر در این سالها به مسئولین مربوطه و مسئولین شهری و استانی عرض کردیم نمادهای تشویق کننده به کتاب و کتابخوانی را در شهر و محله ایجاد کنید. هم زیباست و هم تشویق.

در جائی جمله ای از یکی از صاحب نظران نوشته بود: دو چیز در سراسر جامعه باید رایگان شود. نان و کتاب. خیلی ظریف به دو نیاز مهم انسان اشاره کرده بود. به آن چیزی که جسم را سالم نگه داشته، قوام می بخشد و به آنچه روح را سالم نگه می دارد. یعنی مسئولین جامعه نسبت به برطرف کردن نیازهای اصلی جسم و جان که به صورت نمادین به نان و کتاب اشاره شده مسئولیت دارند و باید در این باره تلاش مضاعف داشته باشند.

تعبیری هم رهبر معظم انقلاب دارند که با اینجا مناسبت دارد، فرمودند: دین و دنیای بشر وجسم و جان انسان، به برکت کتاب تامین و تغذیه می شود و فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد. سرانه مطالعه بعض کشورها ده جلد کتاب در سال است اما در ایران را نگویم بهتر است. خانواده ها به این مسئله بیشتر دقت داشته باشند و از کودکی تشویق لازم را داشته باشند.

کسانی که دم از مذاکره با استکبار می زنند؛ استقلال کشور را نشانه گرفته اند

یکی از اصلی‏ترین شعارهای انقلاب اسلامی استقلال بوده و هست. یکی از مهمترین درس های انقلاب که حضرت امام(ره) به ما آموختند و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کردند و برای عملیاتی شدن و اجرائی شدن آن اصرار دارند، شعار ما می توانیم است. که نتیجه اش شکوفائی استعدادهای درونی، بالا رفتن توان داخلی و اقتدار کشور است.

استحکام درونی کشور، ضامنِ تحقق شعار استقلال و آزادی است. همان چیزی که سالیان متمادی رهبری مکررا به آن تاکید می کنند و توجه می دهند که نگاهمان به داخل و درون باشد و بدانیم که تنها راه علاج مشکلات کشور و مقابله با دشمنی‏ها، این است که توان داخلی و اقتدار ملی جدی گرفته شود و ساخت درونی کشور مستحکم گردد تا پیروز میدان در همه عرصه ها باشیم.

و این درست در مقابل تفکری است که تصور می‏کند با کوتاه آمدن در برابر مستکبران می‏توان منافع و نیازهای کشور را تأمین کرد و حتی برای رسیدن به مقصود باطل خود حاضرند مسیر انقلابی در سیاست خارجی را تغییر بدهند.

رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: بعضی می گویند: سیاست خارجی‏مان را تغییر بدهیم تا اقتصاد ما درست بشود، با فلان مستکبر کنار بیاییم تا اقتصاد رونق پیدا کند، تحمیل قدرت‌های مستکبر را در بخشهای گوناگون و مسائل گوناگون بپذیریم تا اقتصادمان رونق پیدا کند… خوب اگر دقت کنید می بینید که بیان این عده کاملاً با شعار اصلی انقلاب که استقلال بود در ضدیت آشکار قرار دارد و آزادی را هم از بین می برد.

چون استقلال و آزادی در ابعاد مختلف معادل هم هستند، وقتی استقلال از ملتی گرفته شد مگر می شود گفت آزاد است؟ آیا می تواند به راحتی برای امور خودش تصمیم بگیرد؟ ملتی آزاد است که استقلال داشته باشد. کسانی که تلاش می کنند و با بیان مختلف و گاهی فریبکارانه و بزک کرده توصیه هضم شدن در هاضمه جهانی و نظام سلطه را می دهند، با استقلال ایران و در نتیجه آزادی ملت ایران یعنی با آرمان ها و ارزش هائی که برای رسیدن به آنها خون های پاکی ریخته شد سر ستیز دارند.

اقتدار داخلی و استحکام درونی که رهبر معظم انقلاب از آن تعبیر به قوی شدن می کنند فقط مربوط به اقتصاد نیست بلکه یکی از جدی ترین بخش های آن سیاست خارجی است. یعنی همان‏طور‏که اگر کشور به ‏لحاظ درونی مستحکم و مقتدر باشد، دشمن نمی تواند او را در عرصه اقتصادی به بازی‏ بگیرد، در عرصه سیاست خارجی هم اقتدار و قدرت اثرگذاری کشور بالا می‏رود و قوی تر می تواند منافع خود را حفظ و مطالبه کند.

حضرت آقا در بیانی فرمودند: اگر ساخت داخلیِ قدرت در کشور در همه‏ی زمینه‏‌ها ازجمله و به‏‌خصوص در زمینه‌‏ اقتصادی، ساخت مستحکمی باشد، همه‏‌ی مسائل را با طرفهای گوناگون می‌‏شود مذاکره کرد؛ انسان منتها از موضع قدرت مذاکره می‏کند، نه از موضع نیاز، نه از موضع احتیاج که زبان دشمن را دراز کند، دائم شرط و شروط بگذارد، دائم حرف بی‏ربط و مفت بزند؛ بنده علاج را در این می‏بینم.

باید همه مواظب باشیم و نگذاریم استحکام درونی را چیزی خدشه دار کند و با آسیب هائی که به اقتدار ملی زده می شود قاطعانه برخورد کرد. کسانی که دم از مذاکره با استکبار و برقراری روابط از روی ضعف و انفعال می زنند؛ دانسته یا نداسته استقلال کشور را نشانه گرفته اند. انتخابات مفتضح آمریکا را دیدید و بهتر از این نمی شد به عده ای نشان داد و قبولاند که لیبرال دموکراسی و به تبع آن آمریکا کارش تمام است.

متاسفانه در داخل کشور روحیه ی انقلابی و دفاع از ارزش های عالی الهی را عده ای شعار می دانند و توصیه می کنند باید با شعور رفتار کرده و روحیه سلحشوری را کنار گذاشت و اصرر دارند با زبانی نرم تر با منتخب جدید صحبت شود و اگر کسی غیر از این رفتار کند فهم درستی از صحنه ندارد.

البته هفته گذشته هم اشاره کردم که عده ای در داخل القاء می کنند ترامپ با آمریکا فرق دارد و اصرار دارند که مردم باور کنند وضعیت ایران با انتخاب بعض افراد در آمریکا بهتر خواهد شد نه خیر آقا همه اش یکی است. آمریکا آمریکاست هر کس که رئیس جمهورش باشد. همین امروز باز وضعیت اضطرار ملی در قبال ایران را تمدید کردند.

ما آمریکا و سیاست های آمریکا را قاتل سردار شهید سلیمانی می دانیم و با آمریکا کنار نخواهیم آمد. رئیس جمهور آمریکا هر کس که باشد، با نقاب و بدون نقاب، باید این را بداند و خوب درک کرده باشد، که از عزم و اراده ملت ایران در پاسداری از ارزش ها و آرمان هایش چیزی کم نشده و دشمنى با استکبار جهانى و صهیونیزم بین الملل، ذات ملت ایران است.

سیاست کلى نظام توسط رهبر معظم انقلاب تنظیم مى شود و تا آنجا که در بیان ایشان دیده ایم این بوده که مکرر در مکرر بحث مذاکره و تعاملی که منافع ملی و استقلال ملت را از بین ببرد را فرصت نمی دانند و اینگونه مذاکرات را منتفی می دانند. لذا عده ای برای جبران خرابی هائی که داشته اند با دو قطبی سازی های کاذب و تمسک به عباراتی مثل فرصت سازی و فرصت سوزی و … زمینه سازی برای از بین بردن استقلال و تن دادن به ذلت را فراهم نکنند.

خوب است یک بار مواضع منتخب جدید را درباره ایران به دقت مرور کنید و بعد ذوق زدگی از خود نشان دهید. ای کاش مثل سرداران بزرگی که در کشور در زمان های خاص باعث سربلندی و عزت ملت ایران شدند عمل کنیم. ۲۵ آبان یاد سردار ملی، ستارخان را گرامی می داریم.

جا دارد از حرکت به موقع نمایندگان محترمی که برای جلوگیری از زیاده خواهی های آمریکا به فوریت طرح ۹ ماده ای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رای دادند تشکر کنیم.

تأکید می‌کنم که مساجد استان نباید تعطیل باشد

نکته استانی: همان‌طور که قبلاً هم‌عرض کردم به بعض شاخص‌ها اشاره می‌کنم و البته در زمان انتخابات مطالب دیگری هم به حول و قوه الهی در صورت لزوم عرض می‌کنم. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها که باید همه مدنظر داشته باشیم در همه انتخابات‌ها چه ریاست جمهوری چه مجلس و چه شوراها مسئله قانون گرائی و التزام به قوانین است.

باید عملکرد افراد را در طول مدت فعالیتشان رصد کنید و بررسی کنید که آیا خود را ملزم به رعایت قانون می‌داند یا نه. به تعبیر حضرت آقا قانون ریل حرکت است و اگر کسی بی‌قانونی کند یعنی از ریل خارج‌شده و این بسیار خطرناک است. خوب مثلاً می‌بینیم فلان کس را فلان مسئولیت داده‌اند و اختیاراتی هم دارد ولی اضافه بر آن و فراتر از قانون عمل می‌کند. یا قوانین را نقض می‌کند.

خلاف قانون افرادی را از اقوام و نزدیکانشان به کار می‌گیرند و یا خلاف قانون از چند جا حقوق دریافت می‌کنند برخلاف قانون در مدیریت‌های دیگران دخالت می‌کنند. برخلاف قانون در اموال عمومی دخل و تصرف می‌کنند که اگر عزیزان موقع انتخاب دقت لازم را داشته باشند قسمتی از این اتفاقات واقع نمی‌شود.

البته بازهم عرض می‌کنم در قانون انتخابات شوراها باید به‌سرعت تصمیم‌گیری شود که در دوره بعد دچار خسارت بیشتر نشویم. توجه به قانون و عمل به آن را در افراد رصد کنید.

مطلب بعد راجع به نماز در مساجد است با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و فاصله‌ای که بین اذان مغرب تا ساعت ۱۸ هست همه مساجد در امور جاری محله از قبیل کمک مؤمنانه و رسیدگی به اوضاع بهداشتی و کمک‌های پزشکی فعال باشند  و برقراری نماز در صورت زرد بودن اوضاع با رعایت قوانین بلامانع است.

تأکید می‌کنم که مساجد استان نباید تعطیل باشد بلکه به وظائف مهم دیگری که در محلات بر عهده‌دارند با محوریت امام مسجد و کمک بسیج و دیگر اقشار ذیل دستورات ستاد ملی کرونا بپردازند.

خدایا فرج مولایمان ولی‌عصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. بر معرفت و محبت و ولایتمان بر اهل بیت بیفزا. دست ما را در دنیا و آخرت از دامانشان کوتاه مفرما. بیماری و بلا مرتفع بگردان. گذشتگانمان، شهدا، امام شهیدان درجاتشان عالی بگردان. مشکلات مسلمین اصلاح بفرما. رهبر فرزانه و عزیزمان در پناه خود محفوظ بدار.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته».

انتهای پیام/ب/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول