اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق یک اردوگاه دیگر واقع در غرب این کشور را تعطیل کرد

دولت بغداد در راستای تلاش جدی برای بستن پرونده آوارگان در خاک عراق، یک اردوگاه بزرگ دیگر واقع در غرب این کشور را تعطیل کرد.

عراق یک اردوگاه دیگر واقع در غرب این کشور را تعطیل کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات عراقی اردوگاه شهرک توریستی «الحبانیه»  در غرب عراق را که بیش از ۵ سال پناهگاه آوارگان عراقی بود، تعطیل کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اردوگاه با بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ نفر جمعیت، در یک منطقه کویری در غرب کشور عراق واقع شده است ، این هفته در چارچوب بخشی از یک طرح فوری دولت الکاظمی برای تعطیلی ده‌ها اردوگاه تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ ، تعطیل شد.

با وجود اینکه سازمان‌های غیردولتی، تعطیلی اردوگاه‌های آوارگان را اقدامی شتابزده می‌دانند که می‌تواند برای خانواده‌های ساکن آنجا هنگام بازگشت به خانه‌های قبلی خود خطر آفرین باشد، اما مقامات عراقی اطمینان خاطر دادند که تعطیلی اردوگاه‌ها، بازگشت ایمن آوارگان را به خانه‌هایشان تضمین می‌کنند.

«مصطفی سرحان» یک مقام وزارت مهاجرت عراق در استان الانبار گفت که آوارگان به خانه‌هایشان بازخواهند گشت و مقامات با ارتش و عشایر برای تضمین سلامت جان آنها هماهنگ است.

بر اساس این گزارش، به ساکنان اردوگاه شهرک توریستی الحبانیه قبل از تعطیلی اردوگاه یک ماه مهلت داده شده بود. در مورد ساکنان اردوگاه «حمام العلیل» واقع در استان شمالی نینوا ، آنها زمان کمتری برای ترک اردوگاه داشتند.

به گفته نهادهای غیردولتی، عراق بارها قصد خود را برای تعطیلی اردوگاه‌ها اعلام کرده است، اما مقامات بغداد این روند را از ماه گذشته به شکل قابل توجهی سرعت بخشیده‌اند.

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق هفته گذشته اعلام کرد که همه اردوگاه‌های آورگان در این کشور غیر  از آنهایی که در منطقه کردستان عراق واقع است، تا اوایل سال آتی میلادی تعطیل می‌شوند.

آمارهای غیر رسمی در سال‌های گذشته از وجود ۵ میلیون آواره در عراق به علت حملات تروریست‌های داعش به شهرها و روستاهای عراق خبر می‌دادند، اما «کریم النوری»، قائم‌مقام وزارت امور مهاجران وآوارگان عراق، در گفت وگو با «الشرق الاوسط» تأکید کرد که اکنون شمار آوارگان ۵۰ هزار خانوار است که اگر به طور متوسط جمعیت هر خانوار را ۵ نفر حساب کنیم ۲۵۰ هزار آواره در عراق وجود دارد که اکثر آنها در منطقه کردستان عراق هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول