اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رقابت بانوان اصفهانی در مسابقات قرآن برگزار شد

رقابت ۱۲ نفر از بانوان راه یافته به چهل و سومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان صبح امروز برگزار شد، این بانوان در پنج رشته حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعاخوانی، ترتیل و قرائت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رقابت بانوان اصفهانی در مسابقات قرآن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، چهل و سومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت منطقه‌ای برگزار شد.

صبح امروز رقابت بخش خواهران چهل‌وسومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان برگزار شد
12 نفر از بانوان فعال حوزه قرآنی استان اصفهان که در مرحله استانی حائز رتبه شده و به مرحله کشوری راه یافته بودند، صبح امروز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بر این اساس راه یافته‌گان مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور در محل تعیین شده در مرکز استان در این مسابقات شرکت کردند.

رقابت برادران در چهل و سومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان ۱۷ آبان و در مرکز صدا و سیمای استان اصفهان پخش و قرار است با پخش در شبکه ملی به صورت زنده داوری شود.

همچنین رقابت ۱۲ نفر از بانوان راه یافته به چهل و سومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان صبح امروز برگزار شد، این بانوان در پنج رشته حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعاخوانی، ترتیل و قرائت با حضور در سالن کنفرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

گفتنی است در این دوره از مسابقات سمیه عباسی و زینب پارسا در بخش حفظ ۲۰ جزء، راضیه رحیمی، هاجر مهرعلیان، زهرا محبی، فاطمه بیابان‌پور، نرگس رضایی، مریم جان‌نثاری و معصومه گودرزی در بخش حفظ کل، وجیهه السادات مهدوی در بخش ترتیل، زینب حاجیان در بخش دعاخوانی و نجمه السادات مهدوی در بخش قرائت با یکدیگر رقابت کردند.

روند مسابقات قرآن باید تغییر کند

حجت‌الاسلام مهدی طاهری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به حضور برخی از چهره‌های قرآنی در سال‌های متوالی و انتخاب این افراد به عنوان نفرات برتر، تغییراتی در روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان بیان کرد: این مسابقات در سه مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله منطقه‌ای و استانی این دوره از مسابقات در استان اصفهان ۷۰۰ شرکت کننده وجود داشت، تصریح کرد: از این تعداد شرکت کننده ۱۲ نفر از خواهران و ۱۴ نفر از برادران در این مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند.

طاهری با بیان اینکه شیوه برگزاری مسابقات کشوری در سال جاری با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی بوده است، ابراز داشت: این در حالی است که مسابقات منطقه‌ای و استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرانس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پاسخ به اظهار نظر برخی از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در خصوص لزوم سطح بندی مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف گفت: باید سطح بندی در مسابقات تغییر کند، همانظور که مسابقات ورزشی به صورت دسته بندی برگزار می‌شود باید رقابت‌کنندگان ‌قرآنی را نیز رتبه بندی کنند و هر سطح بندی که انجام می‌شود افراد شرکت کننده با هم سطح‌های خود به رقابت بپردازند تا انگیزه بیشتری برای افراد جدید برای حضور در این مسابقات ایجاد شود.

وی اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در این زمینه بررسی‌هایی را در دستور کار دارد و تغییراتی در روند برگزاری مسابقات ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول