اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

نظام اداری 100 ساله ایران بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تولید است/ دولت با تمام توان پای کار تولید است

رزم حسینی، فعالیت کارگروه‌های رفع موانع تولید را حاصل مصوبه خوب مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: متأسفانه نظام اداری 100 ساله ایران که با بروکراسی طولانی موجب بروز مشکلاتی برای فعالان این حوزه شده است.

نظام اداری 100 ساله ایران بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تولید است/ دولت با تمام توان پای کار تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا رزم‌حسینی امشب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هرمزگان با اشاره به نقش و جایگاه این کارگروه در کمک به رونق تولید در کشورمان و از میان برداشتن مشکلات و گره‌ها از سر راه تولیدکنندگان و خدمات دهندگان به مردم در زمینه‌های مختلف عنوان داشت: اختیارات خوبی که به این کارگروه‌ها در استان‌ها تفویض شده نیز سبب گشته تا بتوان تصمیمات خوبی را در این کارگروه‌ها اتخاذ و اجرایی کرد و از همه مدیران نیز می‌خواهیم که مصوبات این کارگروه را به طور ویژه دنبال کنند.

وی افزود: 470 کارگاه تولید ماسکی که در کشور اکنون در حال کار است همگی با حمایت دولت و با درک شرایط جامعه و نیاز به این محصول و با هدف قرارگیری آن با قیمت مناسب برای مردم ایجاد شده است و این کارگاه بزرگی که امروز در هرمزگان نیز به بهره‌برداری رسید ازجمله آنهاست.

وزیر صمت ادامه داد: در مورد مواد ضدعفونی‌کننده نیز دیدیم که در کشور کار خوبی انجام شد و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها خیلی خوب پای کار آمدند و دولت هم تمام توان خود را گذاشت تا در این زمینه مردم به مشکل نخورند.

متأسفانه نظام اداری و بروکراسی طولانی موجب مشکل برای تولیدگران است

رزم حسینی، فعالیت کارگروه‌های رفع موانع تولید را حاصل مصوبه خوب مجلس شورای اسلامی دانست و عنوان داشت: متأسفانه نظام اداری 100 ساله ایران که با بروکراسی طولانی موجب بروز مشکلاتی برای فعالان این حوزه شده است.

وی گفت: ما هفته‌ای دو مرتبه این کارگروه را در تهران نیز برگزار می‌کنیم و اگر مصوبه‌ای در استان بر زمین ماند و دستگاه‌ها انجام ندادند، به تهران ارجاع دهید و ما آن را در تهران به ریاست معاون رییس جمهور بررسی و تصویب می‌کنیم و دستگاه‌ها موظف به اجرا هستند.

وزیر صمت از استاندار هرمزگان خواست تا برخی موضوعات بخصوص در زمینه مناطق آزاد و منطقه ویژه که احساس می‌شود در استان نمی‌توان آنها را به جمع‌بندی رساند را برای هفته‌ آینده به کارگروه جهش تولید ارجاع دهند تا در آن جا مصوبه داشته باشیم.

رزم حسینی در ادامه با اشاره مصوبه مهم ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات کشور، بیان کرد: وزارت صمت به عنوان متولی تجارت، صنعت و معدن کشور خودش را موظف می‌داند که در زمینه تولید داخلی و افزایش اشتغال و افزایش صادرات و واردات کالاهای اولویت‌دار و ضروری نقشی مهم و جدی ایفا کند.

شخصا وضعیت واردات کالاهای اساسی را بررسی خواهم کرد

وی توضیح داد: با نشست‌هایی با ستاد اقتصادی دولت، پیشنهادات بانک مرکزی در زمینه واردات کالاها را بررسی کردیم و در نهایت به بخشنامه‌ای انجامید و دستگاه‌ها ملزم به اجرای آن شدند تا رسوب کالاها را رفع کنیم و بر اساس آن گمرک ایران نسبت به آیین نامه اجرایی برای ترخیص کالاها اقدام کند.

وزیر صمت درباره ترخیص حدود 1.2 میلیون تن کالا از زمان تصویب این مهم در ستاد اقتصادی دولت، عنوان کرد: فردا بازدید جامع و کاملی از روند ترخیص کالاها و وضعیت آنها در بنادر استان و گمرکات نیز خواهم داشت و شخصا در این زمینه نظارت خواهم کرد تا این فرآیند مهم به خوبی راهبری و اجرا شود تا در کشور هیچ مشکلی در زمینه محصولات و مواد اولیه تولیدی و همین طور کالاهای اساسی نداشته باشیم.

به گزارش فارس، رزم حسینی عصر امروز در سفری به هرمزگان ابتدا دو پروژه عمرانی و صنعتی را افتتاح و سپس در کارگروه رفع موانع تولید حضور یافت و فردا نیز برنامه بازدید از گمرکات و دیدار با مدیران بنادر و گمرکات را در برنامه دارد.

انتهای پیام/ 88055/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول