اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ از احتمال حضور در راهپیمایی واشنگتن خبر داد

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر از احتمال حضور خود در میان طرفدارانش در انتخابات فردا در واشنگتن خبر داد.

ترامپ از احتمال حضور در راهپیمایی  واشنگتن خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توییتر حمایت طرفدارانش را دلگرم کننده توصیف کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «دیدن تمامی این حمایت‌های فوق‌العاده دلگرم کننده است به خصوص راهپیمایی‌های خودجوشی که در تمامی کشور برپا هستند از جمله راهپیمایی بزرگی که فردا در واشنگتن برگزار می‌شود.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: «ممکن است که حتی (فردا) تلاش کنم در آنجا توقفی کرده و سلامی بدهم.»

ترامپ در ادامه پیام توییتری خود بار دیگر ادعایش درباره تقلب در انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) را تکرار کرد.

تجمع فردای حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات آمریکا «راه‌پیمایی میلیونی "آمریکا را دوباره عالی کن"» نام گذاری شده است و گفته می‌شود از مرکز شهر واشنگتن تا دیوان عالی آمریکا انجام خواهد شد.

گروه‌های راست‌گرای افراطی نظیر «پسران مفتخر» که اکثراً مسلح هستند، «دزدیدن دی‌سی‌ (واشنگتن) را متوقف کنید» و «نگه‌دارندگان پیمان» برای شرکت در این تجمع اعلام آمادگی کرده‌اند.

این در حالی است که گروه موسوم به «لعنت به "آمریکا را دوباره عالی کن"» که معتقدند ترامپ نتیجه انتخابات را به «جو بایدن» رقیب دموکرات خود واگذار کرده است نیز قرار است در همین روز وارد خیابان‌های واشنگتن شوند.

«ماریل بوسر» شهردار واشنگتن درخصوص این تجمعات گفت:‌ «به دنبال کردن این فعالیت‌ها ادامه داده و در برابر آن‌ها آمادگی داریم. رئیس پلیس ما نیز موضعی همانند هفته گذشته خواهد داشت و در آنجا خواهیم بود تا از برگزاری مسالمت‌آمیز تجمعات تحت متمم اول قانون اساسی حمایت کنیم».

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به عنوان رئیس‌جمهور تعیین شود و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

با این حال سران بسیاری از کشورهای جهان تا کنون به بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته و درخصوص همکاری با دولت او اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول