اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اینجا مشترکی در دسترس نیست/ کلافه شدن شهروندان ایلامی از قطعی مکرر تلفن و اینترنت

این روزها دسترسی به اینترنت و فضای مجازی برای رفع نیازهای ضروری غیر قابل اجتناب است درحالی که شهروندان ایلامی به دلیل اختلال در اینترنت و عدم آنتن ‌دهی مناسب تلفن همراه در بسیاری از نقاط شهر کلافه شده‌اند.

اینجا مشترکی در دسترس نیست/ کلافه شدن شهروندان ایلامی از  قطعی مکرر تلفن و اینترنت

خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی| در روزهای شیوع ویروس کرونا که قرار گرفتن در محیط بیرون از خانه تهدید محسوب می‌شود، مردم بیش از همیشه به استفاده از فضای مجازی روی آورده‌اند؛ همه افراد در این روزها از انواع بسترهای اینترنتی استفاده کرده و می‌توان گفت ارتباط ویدئو کنفرانس برای برقراری ارتباطات کاری، شخصی و همینطور آموزش‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها از مهم‌ترین آنها است.

سهولت در برقراری ارتباط و دسترسی آسان به اینترنت پرسرعت به یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی در مناطق مختلف به ویژه در شهرها تبدیل شده؛ اما مدتی است عدم آنتن دهی تلفن همراه و قطعی اینترنت ساکنین بیشتر مناطق شهر ایلام نظیر بلوار شهرداری، بلوار نماز، جانبازان، شادآباد و برخی از نقاط دیگر شهر ایلام به یک معضل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است.

مردم برخی مناطق روستایی که دسترسی به اینترنت ندارند و در این ایام کرونایی که آموزش مدارس مجازی است، اهالی و دانش آموزان این روستاها به مشکلاتی رو به رو هستند؛ انتظاری که از مسوولین داریم این است برای پوشش صد در صدی اینترنت در این مناطق تلاش خود را انجام دهند.

اینترنت و آنتن دهی به شدت ضعیف است

حسنا سلطانی از شهروندان ساکن بلوار نماز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در این چندماه اخیر اینترنت و آنتن دهی به شدت ضعیف و واقعا کلافه کننده است؛ در شرایط کنونی کشور با توجه به اینکه تمامی دانشگاه‌ها و آموزش‌ها مجازی شده؛ سرعت و کیفیت اینترنت بسیار مهم است.

وی افزود: در منطقه ما آنتن دهی نیز ضعیف است و برقراری تماس هم با مشکل انجام می‌شود. 

 

سید محمد موسوی‌نیا از اهالی منطقه جانبازان شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: فرزندانمان از آموزش‌های مجازی مدارس استفاده می‌کنند و دسترسی به اینترنت پر سرعت برای آنها خیلی مهم است؛ حتی سایر آموزشگاه‌ها هم از طریق فضای مجازی کلاس‌های خود برگزار می‌کنند و قطعی اینترنت در این ایام واقعا آزار دهنده است.

در برقراری تماس و پیامک با مشکل مواجه هستیم

وی افزود: علاوه بر اینترنت ما در آنتن دهی نیز مشکل داریم و مدتی است در برقراری تماس و پیامک نیز با مشکلاتی مواجهه هستیم و اکثرا تلفن‌های همراه ما آنتن دهی ضعیفی دارند.


محمد فتح‌اللهی از اهالی روستای گلان از توابع بخش صالح آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: من دانشجو هستم و برای شرکت در کلاس‌های مجازی دانشگاه باید به اینترنت دسترسی داشته باشم اما از آنجا که روستای ما اینترنت ندارد، مجبور هستم برای حضور در کلاس‌ها به بخش صالح آباد بیایم.

برای شرکت در کلاس‌های مجازی مجبورم مسافت زیادی را طی کنم

وی افزود: برای من سخت است که اکثر روزها برای شرکت در کلاس‌های مجازی این مسافت را طی کنم اما چاره‌‌ی دیگری ندارم.

قول یک ماهه مخابرات به منظور رفع مشکلات سایت‌ها

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مخابرات در حال جابه جایی تمام تجهیزات سایت‌های سطح شهر است؛ حدود 60 سایت که در سطح شهر وجود دارد، تجهیزات آن در حال تعویض است و تکنولوژی به روزتری نصب می‌شود؛ زمانی که تجهیزات عوض شود برای اینکه با شبکه هم‌خوانی پیدا کند مدتی زمان می‌برد اما مخابرات به ما قول داده است که نهایتا یک ماهه تمام شود.

وی افزود: برای روستاهای گلان، روستای چاویز و روستاهای اطراف سه راهی ملکشاهی، یک سایت در سه راهی اکواز نصب کرده‌ایم و تمام امکانات آن نظیر برق، دکل و... آماده است و ما فقط منتظر تجهیزات هستیم؛ زمانی که تجهیزات برسد اینترنت 4G ایرانسل در منطقه پوشش داده می‌شود.

در برخی مناطق مردم از ایجاد سایت ممانعت می‌کنند

حشمت اسدی مدیرعامل مخابرات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: به علت جابه جایی‌هایی که در تجهیزات شبکه داریم اختلالاتی وجود دارد و ممکن است یک الی دو هفته برای این که اختلالات به مرور رفع شود، زمان نیاز است؛ در زمان جابه جایی شبکه این اختلالات طبیعتا ایجاد می‌شود. 

وی افزود: در برخی مناطق، مردم از ایجاد سایت ممانعت و از انجام دادن کار ما به بهانه‌های مختلف نظیر مضر بودن و اشعه جلوگیری می‌کنند؛ همین موضوع کار ما را عقب می‌اندازد؛ مثلا ممکن است دو روز سایت خاموش باشد به همین جهت دسترسی در سرویس مقدور نیست.

اسدی در ادامه گفت: در محدوده چالیمار، بلوار نماز، بلوار شهرداری یک سایت وجود داشت که مالک منطقه اجازه نداد سایت در آنجا باشد و ما سایت را ناچارا جمع آوری کردیم.

وی ادامه داد: برای اینکه سایت را در مکان جدیدی بگذاریم با اعتراض مردم روبرو شدیم و تا زمانی که سایت ایجاد نشود، مشکلات وجود دارد و راهکار آن است که مردم با ما همکاری کنند تا بتوانیم سایت را ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: به طور عمومی مشکلی در شبکه نداریم ولی اگر منطقه‌ای دچار اختلال در شبکه باشد می‌توانند با شماره 09990 تماس حاصل کنند تا همکاران ما به صورت سیستمی آن را بررسی و مشکل را رفع کنند.

انتهای پیام/9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول