اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کمک‌های مومنانه با دنیایی از حرف/ چشمانی منتظر در انتظار کمک‌ها

سرزدن، دلجویی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در کنار کمک‌های مومنانه و تغسیل و تدفین اموات کرونایی و سایر جز فعالیت‌های گروهی تبلیغی و جهادی بوده که همچنان نیز ادامه داشته و خواهد داشت.

کمک‌های مومنانه با دنیایی از حرف/ چشمانی منتظر در انتظار کمک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد این درحالی است که طی این مدت مردم ما با هم و در کنار هم بودند و از هیچ تلاشی برای مهربانی و شادی یکدیگر دریغ نکردند.

صحبت از مهربانی، گذشت، ایثار و جهاد است آن هم مردمی که خود هم در رنج بودند اما مشکلات و تنگناها سبب نشد همنوعان‌شان را فراموش کنند.

از کمک‌های مومنانه گرفته تا توزیع بسته‌های بهداشتی، از تغسیل اموات گرفته تا حضور در بیمارستان‌ها برای حفظ روحیه بیمارانی که بدون همراه هستند و البته رفع خستگی و تلاش‌های کادر درمانی استان که طی ماه‌های گذشته مجاهدت کردند و تلاش‌هایشان ستودنی است.

در این گزارش به سراغ حجت‌الاسلام قربان شمسی مسؤول گروه تبلیغی جهادی شهید هاشمی‌نژاد شهرستان قائم‌شهر رفتیم؛ گروه ۳۵ نفره‌ای که از همان روزهای ابتدایی کرونا وظیفه خود دانستند که وارد میدان شوند و طی این مدت فعالیت‌های‌شان تداوم داشته و خواهد داشت.

البته فعالیت این گروه جهادی تنها به دوران کرونا خلاصه نشده بلکه در ایام سیل نیز خدمات درخور و قابل توجهی داشتند.

حجت‌الاسلام قربان شمسی مسؤول گروه تبلیغی جهادی شهید هاشمی‌نژاد شهرستان قائم‌شهر در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: همانند سایر گروه‌های جهادی و باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری باتوجه به وظیفه شرعی و اخلاقی شروع به کار کردیم که همچنان نیز فعالیت گروه ادامه دارد.

 ما طلبه هستیم و باید کمک کار مردم می‌شدیم و درواقع کار جهادی کوچکترین وظیفه‌ای است که برعهده ما است.

مسؤول گروه تبلیغی جهادی شهید هاشمی‌نژاد شهرستان قائم‌شهر اضافه می‌کند: گروه جهادی ما از بحث کمک‌های مومنانه، تغسیل و تدفین اموات کرونایی و سایر فعالیت‌ها در کنار همه گروه‌های جهادی فعالیت داشته است و توانستیم گوشه‌ای از کار را بگیریم.

البته در سیل هم گروه ما فعال بوده و وارد میدان شدیم به گونه‌ای که از صبح با لباس‌های عادی و کارگری کار را شروع می‌کردیم بعد از آن که مردم می‌فهمیدند ما طلبه هستم از ما عذرخواهی می‌کردند ولی در واقع مگر ما از بقی مردم جدا هستیم.

شمسی بیان می‌کند: در بحث تغسیل و تدفین اموات کرونایی شاهد شرایط نگران‌کننده‌ای بودیم؛ درست زمانی‌که مردم حتی بستگان درجه یک اموات ترس از نزدیک شدن به میت خود را داشتند وارد عمل شدیم و تمامی کارهای مربوط به میت از تغسیل گرفته تا تدفین را به درستی انجام دادیم که این اقدامات همچنان در حال انجام است.

در بحث کمک‌های مومنانه که شب‌ها انجام می‌شود و به همراه چند تن از جهادگران بسته‌ها را تقسیم می‌کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: در زمان تقسیم بسته‌های مومنانه با مواردی مواجه می‌شویم که واقعا بیان آن و مواجه شدن با این مسائل خیلی سخت است.

در این زمینه خاطره‌ای به یاد دارم که هیچ‌گاه از ذهنم پاک نمی‌شود حدود ساعت ۱۲ شب بود که در حال توزیع کمک‌های مومنانه بودیم وقتی درب خانه‌ای را زدیم در آن ساعت شب به همراه چند نفر از همراهان مشاهده کردیم که چند تن از کودکان از پنجره به بیرون نگاه می‌کنند و منتظر هستند زنگ در خانه‌شان به صدا درمی‌آید یا نه؟! با مشاهده این کودکان صدای هق‌هق گریه راننده بلند شد و ما هم نتوانستیم جلوی گریه‌مان را بگیریم، آن شب به سختی برای‌مان صبح شد و فکر آن کودکان حتی یک لحظه هم از ذهنم فراموش نمی‌شود.

مسؤول گروه تبلیغی جهادی شهید هاشمی‌نژاد شهرستان قائم‌شهر می‌گوید: باید بدانیم بسیاری از نیازمندان در بدترین شرایط دارند روزگار می‌گذرانند و چشم انتظار همین کمک‌ها هستند تا فرزندان‌شان با شکم گرسنه سر بر بالین نگذارند.

از دیگر فعالیت‌های گروه در بحث روضه‌های خانگی بوده که در ایام محرم و صفر این مراسم را در منازل شهدا برگزار می‌کردیم.

سرزدن، دلجویی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها در کنار کمک‌های مومنانه و تغسیل و تدفین اموات کرونایی و سایر جز فعالیت‌های این گروه تبلیغی و جهادی بوده که همچنان نیز ادامه داشته و خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول